فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کامیاران گفت: ارتقای سرانه مطالعه مهم ترین راهکار توسعه فرهنگی و افزایش بصیرت عمومی جامعه است.
کد خبر: ۸۵۷۵۲۲۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مسعود روحانی در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان کامیاران اظهار داشت: هر گونه هزینه کرد در زمینه افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی قطعا نوعی سرمایه‌گذاری موثر بر حال و آینده جامعه است.

وی سرانه فضای کتابخانه در این شهرستان را نسبت به کشور مناسب دانست و گفت: فرهنگ از اصلی‌ترین مسائل و مشکلات هر جامعه است و تا زمانی که این مهم به سطح ایده‌آل ارتقاء پیدا نکند، هرگونه هزینه کرد در آن جامعه، توسعه را به همراه نخواهد داشت.

روحانی مطالعه را از مهم‌ترین راهکارهای افزایش سطح فرهنگ و ارتقاء سطح بصیرت عمومی در هر جامعه دانست و افزود: به واقع مطالعه موجب افزایش آگاهی و سطح فرهنگ شده که این مهم میتواند بسیاری از هزینه کردهای آینده را کاهش دهد.

وی به مجازی شدن دنیای اطلاعاتی کنونی در همه جنبه‌های موجود اشاره کرد و بیان داشت: رشد روزافزون اطلاعات در دهه‌های اخیر موجب روی آوردن بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به ایجاد حامل‌های اطلاعاتی دیجیتالی و مجازی شده است، که کتابخانه‌ها نیز باید از این مهم باز نمانند.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی کامیاران بر لزوم استفاده از سمن‌ها در راستای تشویق و افزایش سرانه مطالعه در سطح شهرستان تأکید کرد و اظهار داشت: هر گونه هزینه کرد در زمینه افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی قطعا نوعی سرمایه‌گذاری موثر بر حال و آینده جامعه است.

وی ضمن پیشنهاد چندین روش ساده فرهنگی، هنری و دیجیتالی در راستای معرفی کتاب و تشویق برای کتابخوانی عموم، اضافه کرد: قطعا هنر و نمایش طنزگونه در راستای معرفی کتاب و تشویق عموم به مطالعه می‌تواند بسیار موثر و کارآمد باشند.

روحانی تشویق به مطالعه بخصوص در میان قشر بانوان خانه‌دار را در ارتقاء سطح فرهنگ جامعه بسیار موثر دانست و افزود: با توجه به اینکه امروز اکثر نوجوانان و نوجوانان در حال مطالعه جزوات کنکوری هستند، تهیه این جزوه‌ها از سوی کتابخانه‌ها می‌تواند در جذب این قشر آینده‌ساز به سمت این نهاد فرهنگی بسیار موثر باشد.

ارسال نظرات