خبرهای داغ:
مسئول اردویی سپاه قزوین با بیان اینکه به مناسبت زنده نگهداشتن عید غدیر خم نمایشی در هشت نقطه شهر برپا می شود، اضافه کرد: این نمایش جریان ولایت را به تصویر می کشد و موضوع اصلی خطبه غدیر و معرفی امیر المومنین به رهبری جامعه است.
کد خبر: ۸۵۷۵۲۲۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

محسن کریمی مسئول اردویی سپاه صاحب الامر(عجل الله تعالی فرج الشریف) صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین، با بیان اینکه در سال دهم هجرت به دستور الهی، آخرین سفر پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) به مکه برای تعلیم حج و اعلام ولایت ائمه (علیهم السلام) آغاز شد، اظهار کرد: در این سفر بیش از یکصد و بیست هزار نفر آن حضرت را همراهی کردند که در شرایط آن زمان سابقه نداشت.

وی در همین خصوص ادامه داد: بلافاصله پس از پایان مراسم حج، اعلام شد که همه حجاج از مکه خارج شوند و برای برنامه ایی مهم در غدیر خم که کمی قبل از محل جدا شدن کاروان ها بود، حضور یابند.

کریمی با بیان اینکه به مناسبت زنده نگهداشتن عید غدیر خم نمایشی در هشت نقطه شهر برپا می شود، اضافه کرد: این نمایش جریان ولایت را به تصویر می کشد و موضوع اصلی خطبه غدیر و معرفی امیر المومنین به رهبری جامعه است.

مسئول اردویی سپاه صاحب الامر(عجل الله تعالی فرج الشریف) در هشت موضوع که هشت نقطه استان اجرایی می شود، عنوان کرد: ولادت حضرت امیر در کعبه، سقوط خرمشهر، فتح خرمشهر، ولایت مداری حضرت عباس(ع)، امان نامه حضرت عباس(ع)، نبرد امیرالمومنین(ع) در جنگ خندق، طواف کاروانی حضرت رسول در کعبه و ماجرای غدیر خم و معرفی حضرت امیر از جمله موضوعات این نمایش می باشد.

این مسئول ادامه داد: برای برپایی این نمایش 360نفر بازیگر و دست اندر کار سه ماه در تمرین به سر می برند که همه آنها بسیجی هستند.

کریمی تصریح کرد: این کار به همت سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه صاحب الامر(عجل الله تعالی فرج الشریف) و با همکاری ستاد شهرستان ها برگزار می شود.

وی در پایان گفت: نمایش غدیر خم به کارگردانی محمد شهسواری  و وحید عبداله بگلو در تاکستان، آوج، اقبالیه، بویین زهرا، زیبا شهر، آبیک، قزوین و الوند به اجرا در می آید.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها