معاون فرمانداری شهرستان میامی:

سالمندان باارزش‌ترین سرمایه های انسانی هر جامعه هستند

معاون فرمانداری شهرستان میامی گفت: باارزش‌ترین سرمایه های انسانی هرجامعه سالمندان هستند نباید در طول زندگی مورد بی‌مهری و کم‌لطفی قرار گیرند.
کد خبر: ۸۵۷۵۲۱۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی، صبح امروز اولین جلسه شورای ساماندهی سالمندان شهرستان میامی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان میامی برگزار شد.

معاون فرماندارمیامی در ابتدا ضمن محکوم کردن فاجعه منا، بی‌لیاقتی وبی تدبیری دولت عربستان و آل سعود را در مناسک حج نشان از مدیریت بسیار ضعیف این کشوردراین فریضه بزرگ الهی برشمرد.

علیرضا آشوری در ادامه به اهمیت تکریم سالمندان اشاره کرده وافزود:سالمندی یک پدیده طبیعی است که یک روز برای ما اتفاق خواهد افتاد ونباید این دوران مورد بی‌مهری قرار گیرد.

وی افزود: باارزش‌ترین سرمایه های انسانی جامعه ما سالمندان هستند و ممکن است در طول زندگی مورد کم‌لطفی وبی مهری قرار بگیرند که دین ما قویاً به احترام به سالمندان توصیه می‌کند.

آشوری تصریح کرد: نگاه ما به سالمندان نباید به این‌گونه باشد که ما آن‌ها را نگهداری کنیم بلکه از سالمندان به‌عنوان گنجینه تجربیات در زندگی استفاده نماییم.

معاون فرماندارشهرستان میامی تصریح کرد: سالمند یک فرد باتجربه است و باید به‌عنوان یک فرد مؤثر و مفید در جامعه به آن نگاه کرد.

وی در پایان از دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه فرهنگی خواست تا در جهت تکریم سالمندان نشست‌های تخصصی، ایجاد برنامه‌های فرهنگی و...برگزار نمایند.

رئیس بهزیستی شهرستان میامی در ادامه خواستار ارائه آمار دقیق سالمندان شهرستان میامی از سوی دستگاه‌های مربوطه شد.

سیدمحمودسیف تصریح کرد: افراد بالای 60 سال در سال 1355 یک‌میلیون وهفتصدوهفتاد هزار نفر بوده است که امروز 6 میلیون ویکصدوپنجاه هزار نفر شده است که این نشان ازرشدافزایش سن سالمندی در جامعه است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه 9 مهرماه سالروز جهانی سالمندان است در سطح شهرستان به این قشر از جامعه خدمات ویژه ارائه شود.

رئیس بهزیستی شهرستان میامی با اشاره به اینکه رشد سالمندی بیشتر از تولد در کشور است افزود: در استان 2/9(نه ممیز دو) جمعیت آن سالمند است که یکی از 10 استان اول کشور ازلحاظ دارا بودن سالمند هستیم.

سیف گفت: در بهزیستی خدمات فراوانی به سالمندان می‌شود و مراکزی در این خصوص پیش‌بینی‌شده است ولی در شهرستان میامی متأسفانه این مراکز برای خدمات‌دهی به سالمندان وجود ندارد.

رئیس بهزیستی شهرستان میامی تصریح کرد:7 نفر از سالمندان شهرستان میامی در مراکز نگهداری سالمندان استان به دلیل نداشتن مرکز خدمات‌دهی درمیامی حضور دارند.

در ادامه مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی علوم پزشکی شهرستان شاهرود گفت: شاخص سالمندی بر اساس سرشماری در ابتدای سال 94 در شهرستان‌های میامی و شاهرود 8/10 (ده ممیز هشت) بوده است.

ناهید عامریان افزود: در کشور 26 هزار سالمند زندگی می‌کنند که 10 درصد جمعیت کشور به این رده سنی اختصاص‌یافته است.

در ادامه مجری برنامه‌های اداره فرهنگ وارشاداسلامی از آمادگی این دستگاه در جهت نشست‌ها وهمایش های تخصصی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری با موضوع حقوق وتکریم از سالمندان خبرداد.

رضا مهدیان گفت: سالمندان می‌توانند از کلیه برنامه‌های اجرایی اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان اعم از فرهنگی هنری به‌صورت ویژه استفاده نمایند و هیچ محدودیتی برای آن‌ها نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع تکریم سالمندان در دستور کار ما قرار خواهد گرفت وامیدواریم در فرهنگ‌سازی این دستور مؤکد اسلام که احترام به سالمندان است گامی برداشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار