معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) در گفتگو با " بسیج"

اقدامات فرهنگی ما جذابیت لازم و کافی را ندارند

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) ضمن تاکید در ایجاد جاذبه در اقدامات فرهنگی اظهار داشت: اقدامات فرهنگی ما جذابیت کافی و لازم را ندارند.
کد خبر: ۸۵۷۵۱۸۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

سرهنگ پاسدار علی اکبر افراسیابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: خلاء های زیادی در جامعه وجود دارد که اکثریت آن‌ها فرهنگی هستند.

وی ضمن تاکید بر شناسایی این خلاء های فرهنگی، بر شناساندن آن و آسیب های ناشی ازآن به مردم جامعه تاکید کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) به درصد بالای آمار طلاق در مشهد اشاره کرد و افزود: این اتفاق در پایتخت معنوی ایران ناشی از وجود خلاء های فکری، فرهنگی و معنوی است.

افراسیابی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) که « اگر ما بخوابیم دشمن بیدار است»، به نفوذ دشمن در همه عرصه ها بویژه عرصه فرهنگی اشاره کرد و افزود: دشمن امروز توانسته در تاثیرگذارترین عرصه که فرهنگ است نفوذ پیدا کند و متاسفانه ما تلفات زیادی در این جنگ داده ایم.

وی با بیان حساسیت جنگ نرم نسبت به جنگ نظامی ابراز داشت: جانبازان و شهیدان ما در دفاع مقدس تلف شده نیستند چرا که با نثار خون خود برای کشور ما افتخار آفریدند و کماکان شاهد تاثیر خون شهیدان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه هستیم. شهیدان با از خودگذشتگی فرهنگ ایثار، مقاومت و ایستادگی را به ارمغان آوردند ولی تلف شدگان در جنگ فرهنگی برای ما بسیار دردناک است.

افراسیابی درخصوص تاثیرگذاری اقدامات فرهنگی دشمن ابراز داشت: جبهه استکبار با تبلیغات جذاب خود در عرصه فرهنگ توانسته جوانان بسیاری را به سمت خود جذب کند از طرفی از آنجا که جاذبه های مادی برای انسان جذاب تر است لذا غرب بیشتر به این مقوله می پردازد ولی کارها و اقدامات فرهنگی ارزشی تاثیر گذار نیازمند مدت زمان است و از طرفی ما هنوز نتوانسته ایم در کارهای فرهنگی خود جذابیت ایجاد کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار