خبرهای داغ:
مسئول ستاد باز سازی واقعه غدیر خم آوج خبر داد:

اجرای نمایش واقعه بزرگ تاریخی غدیر خم در آوج

مسئول ستاد باز سازی واقعه غدیر خم از اجرای نمایش واقعه بزرگ تاریخی غدیرخم در شهر آوج خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۵۱۵۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

سرهنگ افتخاری مسئول ستاد باز سازی واقعه غدیر خم آوج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از شهرستان آوج، اظهار داشت: واقعه بزرگ تاریخی غدیر برای اولین بار به همت این ناحیه و اداره ورزش وجوانان،اداره راه وشهر سازی وشورای اسلامی  و شهرداری آوج روز پنج شنبه 9 مهر ماه در محوطه اداره ورزش وجوانان جنب سالن شهداء ساعت 9 الی 11 برگزار می گردد.

افتخاری گفت: عید غدیر در آثار اسلامی ما به «عیدالله‌الاکبر»، «یوم العهد المعهود» و «یوم المیثاق المأخوذ» تعبیر شده است،این تعبیرات که نشان دهنده‌ی تأکید و اهتمامی خاص به این روز شریف است، خصوصیتش در مسأله‌ی ولایت است.

وی یاد آورشد: مسئله‌ی امامت و مسئله‌ی ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است، و ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت غدیر را باید درست تبیین کنیم،تا هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم.

 افتخاری خاطر نشان کرد: مسأله‌ غدیر و تعیین امیرالمؤمنین (علیه‌الصلاةوالسلام) به عنوان ولی امر امت اسلامی از سوی پیامبر مکرم اسلام (صلی الله‌علیه‌واله‌وسلم) یک حادثه‌ی بسیار بزرگ و پرمعناست؛ در حقیقت دخالت نبی مکرم در امر مدیریت جامعه است.

وی افزود: معنای این حرکت که در روز هجدهم ذی الحجه سال دهم هجرت اتفاق افتاد، این است که اسلام به مسأله‌ مدیریت جامعه به چشم اهمیت نگاه میکند.

مسئول ستاد باز سازی واقعه غدیر خم در پایان گفت: از عموم مردم برای تماشای این نمایش دعوت بعمل آمده است.

 

1005/ت20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها