اسماء دهقان نویسنده کتاب در مقدمه آورده است: در این کتاب شهدای دفاع مقدس در اولویت قرار گرفته و صرفا به روایت سرگذشت خانواده هایی پرداخته شده که حداقل یکی از شهدای آنان در دفاع مقدس به فیض شهادت نائل شده اند.
کد خبر: ۸۵۷۵۱۵۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  از زاهدان، کتاب عرشیان هم آشیان به نویسندگی اسماء دهقان در حوزه دفاع مقدس در  همایش آینه های ایثار و مقاومت رونمایی شد.

 عرشیان هم آشیان روایت زندگی 84 شهید از 40 خانواده با محوریت دفاع مقدس است.

اسماء دهقان نویسنده کتاب در مقدمه آورده است: در این کتاب شهدای دفاع مقدس در اولویت قرار گرفته و صرفا به روایت سرگذشت خانواده هایی پرداخته شده که حداقل یکی از شهدای آنان در دفاع مقدس به فیض شهادت نائل شده اند.

 در ابتدای معرفی شهدا در کتاب، عکس شهیدان برادران ارجمندی با تشریح زندگینامه آنها جلب توجه می کند و به دنبال آن زندگینامه برادران شهیدان اکبریان، برادران برازنده، برادران بشارتی، برادران بهمنی، برادران بیات معنوی، برادران ثانی حیدری، برادران جعفری، برادران جهان زاده، برادران خدری، برادران دشتی رحمت آبادی،شهیدان دولتی مقدم و دیگر شهدا به چشم می خورد.

 پایان این کتاب با تصاویری از شهدا مزین شده است.

 به وسعت دریا به نویسندگی علی رضا باقری دیگر کتاب حوزه دفاع مقدس است که در همایش آینه های ایثار و مقاومت رونمایی شد.

 این کتاب مجموعه ای از اشعار منتخب ششمین و هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان می باشد.

کتاب به وسعت دریا در پنچ فصل شامل شعر دفاع مقدس، شعر عاشورایی، شعر مقاومت ملل، شعر کودک و نوجوان و شعر بومی به چاپ رسیده است.

 نویسنده کتاب به وسعت دریا در مقدمه آورده است: شاعران سیستان و بلوچستان نیز نسبت به این رویداد شاخص که سرایش رشادت ها و از خودگذشتگی های فرزندان برومند ایران اسلامی را در پی داشته است، بی تفاوت نبوده اند.

 این همراهی جریان ساز در حوزه ی شعر دفاع مقدس در کتاب هایی مانند نگاهی به شعر معاصر ایران، آوازهای نسل سرخ توسط شاعر و نویسنده ی ارجمند عبدالجبار کاکایی مورد توجه قرار گرفته است.

 دیگر شاعران این خطه هر کدام در حد توان و از زاویه ای به دفاع مقدس توجه داشته اند که بخشی از این آثار در جشنواره سالانه ی شعر دفاع مقدس تجلی یافته اند.

 

ارسال نظرات