خبرهای داغ:
با هدف تسهيل در امور حقوقي ايثارگران؛

كانون وكلاي شاهد و ايثارگر در قزوين تشكيل شود

كانون وكلاي شاهد و ايثارگر با هدف تسهيل در امور حقوقي ايثارگران و رفع مشكلات آنها در قزوين تشكيل شود.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۹۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از ايثار واحد قزوين، غلامرضا حقايق‌پور، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين در آيين تجليل از وكلاي شاهد و ايثارگر استان ضمن تبريك هفته دفاع مقدس گفت: استان قزوين 10 هزار شهيد، جانباز و آزاده تقديم انقلاب اسلامي كرده است.

وي افزود: اكنون 42 هزار نفر از خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر زير پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين هستند و خدمات مختلفي از اين نهاد مقدس مانند معاضدت حقوقي دريافت مي‌كنند.

حقايق‌پور گفت: بنياد قزوين در جهت بهبود ارائه خدمات به جامعه هدف از ظرفيت‌هاي قشرهاي مختلف جامعه از جمله مهندسان، وكلا و پزشكان بهره مي‌برد تا بتواند خدمات مناسبي را به آنها ارائه بدهد.

اين مسئول به ارائه معاضدت‌هاي قضايي بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين به جامعه هدف اشاره كرد و افزود: وكلاي شاهد و ايثارگر مي‌توانند در ارائه بهتر اين معاضدت‌ها به ما كمك كنند تا به اين قشر معظم جامعه، خدمات مناسبي ارائه شود.

وي با اشاره به اينكه تشكيل كانون وكلاي شاهد و ايثارگر، ارائه خدمات قضايي به جامعه هدف را تسهيل مي‌كند، گفت: اگر اين كانون تاسيس شود بنياد استان قزوين با توجه به امكاناتش طبق چهارچوب‌ها و ضوابط قانوني و اداري، كمك‌هاي لازم را ارائه خواهد كرد.

حقايق‌پور تعامل بين وكلاي شاهد و ايثارگر با بنياد استان قزوين در جهت تسريع ارائه خدمات حقوقي به جامعه هدف را مفيد دانست و افزود: تعدادي از ايثارگرانی كه دچار مشكلات قضايي هستند، با اطلاع‌رساني‌هاي حقوقي به آنها قبل از انعقاد قرادادها و معاملات‌ها، مي‌توان بسياري از مشكلات‌شان را برطرف كرد.

اين مسئول با بيان اينكه چاپ و نشر كتابچه قانون و در اختيار قرار دادن آن به خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر از جمله راهكارهاي اطلاع‌رساني حقوقي به آنها است، گفت: وكلاي شاهد و يثارگر با هم‌فكري يكديگر مي‌توانند كمك‌هاي لازم را به ما در جهت تقويت اين اطلاع‌رساني انجام بدهند.

وي با اشاره به اينكه اجراي قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران به صورت آزمايشي در حال انجام است، افزود: وكلاي شاهد و ايثارگر با مطالعه اين قانون، نظرات منفي و مثبت خود را در جهت ارائه خدمات مناسب‌تر به جامعه هدف ارائه بدهند تا با ارسال آنها به بنياد مركز، اين قانون جامع‌تر شود.

حقايق‌پور به هميار عدل اشاره كرد و گفت: وكلاي شاهد و ايثارگر استان قزوين مي‌توانند در اجراي اين طرح به ما كمك كنند تا افرادي از جامعه ايثارگران كه دچار گرفتاري‌ها و معضلات حقوقي هستند، مشكلات‌شان را برطرف كنيم.

وي افزود: در طرح هميار عدل ايثارگران گرفتار در زندان شناسايي مي‌شوند و با مشاركت و بهره‌گيري از مشاوره‌هاي وكلاي شاهد و ايثارگر در جهت رفع مشكلات آنها اقدامات لازم صورت مي‌گيرد.

اين مسئول به معاضدت قضائي بنياد شهيد و امور ايثارگران اشاره كرد و گفت: اين دفتر اقدامات مختلفي انجام مي‌دهد كه تهيه و تنظيم درخواست شكايات ايثارگران، رسيدگي به امور ايثارگران در شوراي حل اختلاف، حل و فصل اختلافات جامعه ايثارگري و معرفي به دفتر امور حقوقي و قضايي ايثارگران از جمله آنها مي‌باشد.

حقايق‌پور با اشاره به برگزاري آيين تجليل از وكيل‌های شاهد و ايثارگر استان قزوين، آشنايی چهره به چهره وكلای شاهد و ايثارگر و استفاده از ظرفيت‌های آنان در جهت ارائه خدمات حقوقی به جامعه هدف را از جمله اهداف مراسم فوق برشمرد.

وی در پايان گفت: اميدواريم برگزاری اين مراسم شروع راهی در جهت ارائه خدمات حقوقی مناسب به ايثارگران در سطح استان قزوين باشد.

در پايان اين مراسم، مسئولان استانی با اهدای لوح تقدير و هدايايی، از 52 یادگار شاهد و ایثارگران استان قزوین که در امور وکالت، اشتغال یافته‌اند، تجلیل كردند.

 

 

1003/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار