به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛
به مناسبت هفته دفاع مقدس و یاد وخاطره شهداء هشت سال جنگ تحمیلی یادواره شهداء (شهرستانی) در مسجد جامع هیدوچ برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۸۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ، همزمان با ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس و سالگرد شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه(ع)،"یادواره شهداء "در مسجد جامع هیدوچ  به همت ناحیه مقاومت بسیج سیب وسوران و فرمانداری سیب وسوران برگزار شد.

 فرماندار سیب وسوران در این یادواره ضمن تسلیت به خانواده های داغدار قربانیان  حادثه منا، و گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برای حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده بایستی این فرهنگ با جدیت در برنامه‌ریزی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور مدنظر قرار گیرد.

عبدالصمد عیسی زاده افزود: صدام به دستور آمریکا به ایران حمله کرد، تامانع پیشرفت ایران در جهان باشد اما امروز شاهد گرامی داشت یاد وخاطره شهداء هستیم و نه تنها جنگ مانع پیشرفت ایران نگردید  بلکه بعد از جنگ شاهد توسعه در تمام زمینه ها هستیم.

وی این پیشرفت را به برکت خون شهداء دانست و افزود: امروز به برکت خون  شهداء و رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) ایران به کشوری امن و با ثبات در جهان مطرح است.

 فرمانده ناحیه مقاومت سیب وسوران ضمن تسلیت به خانواده های  داغدار حادثه منا بی مدیریتی آل سعود در برگزاری حج را عامل این حادثه بیان کرد.

حسین فروغی هفته دفاع مقدس را از دیگر بهانه‌های برگزاری این یادواره برشمرد و ادامه داد: دفاع مقدس گنجی است که ما فقط توانستیم قطراتی از آن را استخراج کنیم.

وی بیان داشت:  این هفته را گرامی می‌داریم چرا که فقط یک جنگ نبود بلکه توانستیم خودمان را به جهانیان نشان دهیم  امروز با برگزاری این یادواره ها و توسل به روح شهدا، رسالت خود  را در برابر شهداء  زنده نگه می‌داریم.

امام جمعه شهرستان هیدوچ در ادامه از فاجعه غم بار حج امسال اظهار تاسف کرد و عدم برنامه ریزی آل سعود در اجرای مناسک حج را عامل اصلی این فاجعه برشمرد.

مولوی عبدالرحمان ملازهی از دفاع مقدس به عنوان گنجی پایان ناپذیر  و شهادت را زندگانی جاودانه خواند و گفت: شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست؛ شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

در پایان مراسم یادواره از خانواده شهداء هیدوچ تقدیر و تشکر شد.

ارسال نظرات