نماینده ولی فقیه در کردستان به نقش و جایگاه زن در جامعه اسلامی اشاره و بیان کرد: زنان ما در دفاع مقدس همان نقش‌هایی را ایفا کردند که در صدر اسلام زنان آن دوران ایفا کرده بودند.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۷۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در گرامیداشت شهدای زن استان کردستان ضمن تبریک هفته ی دفاع مقدس اظهار داشت: یاد و نام شهدای اسلام را از صدر اسلام تاکنون و شهدای امسال حج که متاسفانه عید تمام جهان اسلام به عزا تبدیل کردند را گرامی میداریم.

نماینده ولی فقیه در کردستان ضمن اشاره به حوادث اسفبار حج امسال اظهار داشت : هر چه از این حادثه می گذرد عملکرد و بی احترامی عربستانی ها بیشترمشخص می شود و آنها که خود را خادم الحرمین می دانند بدترین رفتارها را در این حادثه داشتند و برای بازماندگان این حادثه طلب صبر می نمایم.

وی افزود: جامعه ی بانوان ما در قبل از انقلاب و هم در زمان انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و سالهای بعد از آن و همچنین در زمان حاضر خوش درخشیدند و کارهای بزرگی هم انجام دادند.

وی اظهار داشت: اساسا نگاه اسلام به زن همین است که از زن می خواهد یک قهرمان باشد و در نقش هایی که اسلام برای زنان ترسیم نموده است قطعا نقش های باارزش تری از مردان دارند .

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: وهابیون و آل سعود هر دو مانند دو لبه ی قیچی بودند که همدیگر را تکمیل نمودند و جهان اسلام را چند تکه کردند.

وی ضمن اشاره به اقدامات جنایتکارانه و خیانت های مکرر آل سعود به جهان اسلام اظهار داشت: وهابیت با همسو شدن با آل سعود و استفاده از قدرت و ثروت آنها ضربه های سختی به جهان اسلام زدند و هر جا که نظام های اسلامی می خواستند قدرت بگیرند مانع آنها شدند .

سید محمد حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: انسان یک موجود معنوی ، خدایی و ماندگار است و باید طوری برنامه ریزی نماید که تا ابد نام نیکو از او بر جای بماند.

نماینده ی ولی فقیه در استان کردستان ضمن اشاره به نقش مادران و زنان در تربیت فرزندان تصریح کرد : پیامبر اعظم می فرماید : آنچه که در زمین خورشید بر آن می تابد اگر در ازای تربیت فرزندان به مادران داده شود باز کم است و این نشان از اهمیت نقش مادران در تربیت فرزندان آنها دارد .

وی در ادامه عنوان کرد : بدترین مجازات برای انسان در این است که انسان خود را نشناسد و از خود غافل شود و فراموش می کند که انسان است.

حسینی‌شاهرودی ضمن اشاره به داستان همسر فرعون در قرآن افزود: جایگاه بانوان جایگاه بسیار بالایی است و خداوند در قرآن از زنانی مثال می زند که به عنوان الگو برای همه زنان و هم مردان نام می برد.

وی خاطر نشان کرد: انسان می تواند با اعمال و افکار خود همنشین هم حیوانات شود و یا اینکه با انجام اعمال شایسته و صالح همنشین خداوند شود و زندگی ربانی داشته باشد و شهدا نمونه ی بارزی از کسانی هست که همنشین خداوند هستند.

حسینی‌شاهرودی ضمن اشاره به جایگاه حضرت زهرا (س) اظهار داشت : تعبیری که خداوند درباره ی حضرت زهرا دارد درباره ی هیچ کس ندارد و سوره ی کوثر را منحصرا در شان حضرت زهرا نازل شده است و خود این سوره هم به دلیل اینکه هم کوچکترین و هم با مفهموم ترین سوره است و هم کلمات آن منحصر به فرد است بسیار درخور توجه و مطالعه و پژوهش است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت : زنان در دفاع نقش های پر رنگی داشته است و نقش هایی که زنان در دفاع مقدس ایفا کردند همان نقش هایی بود که زنان در زمان پیامبر ایفا کردند.

حسینی‌شاهرودی افزود : زن در دنیای غرب بصورت ابزاری استفاده می شود و همه این واقعیت تلخ را می دانند که از زنها استفاده ی ابزاری می شود در حالیکه جایگاه زن در اسلام جایگاه بسیار والایی است.

وی اظهار داشت : نسخه ی جدید استعمارگران برای ضربه زدن به جوامع اسلامی این است که زنان و بانوان جوامع اسلامی را از ارزش های اسلامی و قرآنی دور نمایند چرا که در آنصورت دیگر مردان به معراج نمی روند و نسلی هم پرورش نمی یابد.

 نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان ضمن تسلیت و تبریک شهادت شهدای منا به خانواده های آنها اظهار داشت: برای مصیبت دیدگان و خانواده های داغدار و منتظر این شهدای گرانقدر و مظلوم طلب صبر و استقامت می نمایم و هر چه زودتر خداوند زمینه ی ظهور منجی عدالت گستر خود را فراهم نماید.


ارسال نظرات