فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلیل آباد گفت: در اصل اقتصاد مقاومتی تجربه مقاومت دوران دفاع مقدس است پس می توانیم با این طرح متعالی به پیروزی برسیم.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۷۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
سرهنگ علی نیک یاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: امروز  با معنویت، شهامت و ایمان می توانیم بر تمام توطئه ها و جنگ های جدید زیاده خواهان جهان پیروز شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم با نمایش گوشه ای از رشادتها و دلاورمردیهای این رزمندگان به نسل سوم و چهارم انقلاب توانسته باشیم اندکی از دین خودمان را نسبت به شهدا ادا کنیم، خاطر نشان کرد: جنگ ایران و عراق نیز همانند هر جنگی ماهیت و ویژگی‌های خاص خود را دارد و همین امر وجه تمایز یا افتراق آن با سایر جنگهاست.

نیک یاد همچنین با بیان اینکه تاکنون برای توضیح ماهیت جنگ ایران و عراق از عناوین متفاوتی مانند: دفاع مقدس، جنگ تحمیلی، جهان سومی، جنگ اول خلیج فارس و سایر موارد استفاده شده است، تصریح کرد: عناوین یاد شده ناظر بر مفاهیمی است که در واقع بیان کننده ماهیت جنگ است.

وی گفت: عنوان دفاع مقدس بیشتر بر ماهیت عقیدتی و دفاع در برابر متجاوز تاکید می شود یا عنوان جنگ تحمیلی بیان کننده این معناست که ایران خواستار جنگ نبوده است بلکه بر ایران تحمیل شده است.

فرمانده سپاه خلیل آباد با بیان اینکه شهید آوینی معتقد است که دیدگاه ما به جنگ و علل وقوع آن با دیدگاه دیگران و غریبان متفاوت است به همین دلیل توصیه کرد به جنگ باید به دین خاصی نگریست اذعان نمود: ولی شروع جنگ را در چارچوب قدرت طلبی صدام و سابقه دشمنی با انقلاب اسلامی می دانست و متقابلاً دفاع ما را بر اساس پیروی از عزت ممثل یعنی امام خمینی تفسیر می کرد.

وی با اشاره به گفته های شهید آوینی که ما معنای انقلاب را در جنگ فهمیدیم ، اظهار کرد: شهید آوینی می گوید اگر جنگی نبود انقلابی هم وجود نداشت، تا قبل از جنگ تعریف مشخصی از اسلام انقلابی تا آن را در مقابل اسلام آمریکایی قرار دهیم .

 نیک یاد تاکید کرد: امام خمینی(ره) به تحولات سیاسی و اجتماعی توجه خاصی داشتند و در چارچوب تفکر دینی، تعریف جدیدی از عالم و آدم و همچنین مفهوم جنگ، دفاع، جهاد، اسلام، ماهیت تجاوز عراق به ایران و هدف اصلی از این اقدام را در چارچوب اسلام و کفر و حق و باطل توضیح می دادند.

وی همچنین در ادامه گفت: امام فرمودند قیام بر چند کشور اسلامی و حکومت اسلامی که الان در ایران مستقر است همین قضام بر ضد امر ،در حکم کفر است. همچنین امام تاکید داشتند ما در جنگ برای یک لحظه نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم و علت آن را عمل به تکلیف می دانستند و تاکید کردند ما برای تکلیف جنگیده ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خلیل آباد اظهار داشت: امام(ره)  علاوه بر اشاره به ماهیت رژیم بعثی و رفتار آن علیه مردم مسلمان عراق به موارد دیگری از جمله هم پیمانی با صهیونیسم نیز اشاره می کند و بنای این استدلال این بود که در انقلاب اسلامی ایران بیشترین زیان و نگرانی را برای آمریکا و صهیونیست ها بوجود آورد در نتیجه هرگونه فشار و اقدام علیه ایران به منزله تامین منافع آنها بود.

وی در ادامه تصریح کرد: امام همچنین زمانی که وضعیت نظامی به سود عراق بود و ایران برای پایان دادن به جنگ شدیداً تحت فشار بود ماهیت عقیدتی جنگ را تبیین می کنند و می گویند: «جنگ ما جنگ با ابر قدرتهای شرق و غرب نیست ، جنگ ما جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور ، جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمام نا برابریهای دنیای سرمایه داری و کمونیزم، جنگ ما جنگ برهنگی علیه خوش گذرانیهای مرفهین و حاکمین بی درد کشورهای اسلامی است. این جنگ سلاح نمی شناسد ، این جنگ محصور در مرز و بوم نیست. این جنگ خانه و کاشانه و شکست و تلخی کمبود فقر و گرسنگی نمی داند. این جنگ جنگ اعتقاد است.

وی با بیان اینکه صدام به خیال خام خود می خواست از استراتژی جنگ برق آسا استفاده کند، خاطر نشان کرد: الگوی صدام در این موضوع متاثر از تجربه رژیم صهیونیستی در حمله به مصر در جنگ ۱۹۶۷ بود.

وی با اشاره به اینکه روح انقلاب مردم باعث سرنگونی شاه شد ، اذعان نمود: به نظر می رسد روحیه و انرژی انقلابی و دینی که بیشتر در طبقات پایین جامعه وجود داشت به یکبار آزاد شد و نیروی نظامی عراق را در هم کوبید و زمین گیر کرد. احمد زبیری سرهنگ سابق ارتش عراق ضمن اینکه معتقد است رهبر عراق از مهمترین چیزی که غافل شد روح انقلابی مردم بود که شاه را ساقط کرد و آماده بود تا به دفاع از انقلاب برخیزد.

نیک یاد در ادامه گفت: در هر صورت در نهایت ایمان ، معنویت و شهامت و شهادت طلبی نیروهای رزمندگان اسلام بود که برخود خواهیها و زیاده خواهی های صدام و کشورهای عربی و مستکبرینی که تاب دیدن انقلاب را نداشتند پیروز شد هر چند که خونبهای زیادی برای این پیروزی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه پیام هشت سال دفاع مقدس این است که امروز هم ، با معنویت ، شهامت و ایمان می توانیم بر تمام توطئه ها و جنگ های جدید زیاده خواهان جهان پیروز شویم و تنها راه در این موضوع فقط مقاومت و استکبار ستیزی است ، تاکید کرد: توصیه بنده حقیر به مسئولین و مردم عزیز کشورمان نیز فرمایشات مقام معظم رهبری است که باید در صحنه جنگ اقتصادی ما به سمت اقتصاد مقاومتی برویم تا بتوانیم در این دفاع نیز سربلند بیرون بیاییم .

 نیک یاد در خاتمه گفت: در اصل اقتصاد مقاومتی تجربه مقاومت دوران دفاع مقدس است پس می توانیم با این طرح متعالی به پیروزی برسیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها