معاون سازمان حفظ آثار و نشر مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: باید نسبت به ثبت و نشر آثار و خاطرات زنان شهدا اقدام شود.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۶۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرشته حشمتیان معاون سازمان حفظ آثار و نشر مشارکت زنان در دفاع مقدس در همایش نقش زنان در دفاع مقدس که ظهر دوشنبه (6 مهر) در سنندج برگزار شد اظهار کرد: بارزترین حضور زنان ایران اسلامی در عرصه‌های حساس را می توان به روزهای قبل از انقلاب و فعالیت های انقلابی آنها و پس از آن حضور در جبهه های 8 سال جنگ تحمیلی اشاره کرد؛ حضوری که اگر نبود دفاع مقدسی شکل نمی گرفت زیرا کشور ما هیچگاه به دنبال جنگ نبوده است بلکه به دنبال دفاع از حریم اسلامی بوده است .


وی گفت: نقش زنان در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی این ظرفیت الگوسازی و الگوپروری در مسیر تبین ارزش ها را دارد چرا که کیفیت نقش زنان در جایگاه های مختلف به اثبات رسیده است.


وی با اشاره به اینکه نقش و سهم بانوان در جهاد و دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود، خاطرنشان کرد: نقش بانوان در دفاع مقدس در قالب های شعر و ادبیات، انتشار کتاب، فیلم و تصویر باید در اختیار جوانان قرار گیرد تا با رجوع به آن مفهوم دفاع، ایثارگری و گذشت را بیاموزند.


معاون سازمان حفظ آثار و نشر مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه نزدیک ترین الگو برای زنان جامعه ما خانواده های شهدا هستند گفت: امروز دشمن نه تنها خانواده ها، بلکه فرهنگ و حجاب زنان را مود هجمه خود قرار داده است.


وی تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم و توسعه یافته در بین کشورهای اسلامی داشته باشیم باید برای الگوسازی تلاش کنیم و اگر قرار باشد الگویی پایدار و ماندگار معرفی کنیم یکی از راه‌ها این است که به دفاع مقدس برگشته و در ثبت و ضبط آثار تلاش کنیم.


حشمتیان با تاکید بر اینکه استان کردستان می تواند یک الگوی هدایتی برای دیگر استان ها باشد، خاطرنشان کرد: اگر نگاه اعتقادی به دفاع مقدس داشته باشیم باید نسبت به ثبت و نشر آثار و خاطرات زنان شهدا اقدام کنیم.

ارسال نظرات