مسئول ستاد یادمان شهدای خرمشهر:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف برگزاری یادواره‌های شهداست

مسئول ستاد یادمان شهدای خرمشهر گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف برگزاری یادواره‌های شهداست.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۲۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، عبدالصاحب عبودزاده ظهر امروز در یادواره شهدا آبروی محله شهید محمود طلائیان مجرد و 12 شهید پایگاه مقاومت امام جعفر صادق (ع) محله دشتی‌های حوزه مقاومت الغدیر خورموج اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند ترویج فرهنگ شهادت کمتر از شهادت نیست.

مسئول ستاد یادمان شهدای خرمشهر افزود: شهدا همیشه زنده‌ و همنشین با ائمه هستند و عزت نظام ما از وجود شهداست.

وی ادامه داد: صدام در زمان جنگ قوی‌ترین نیروی زمینی خاورمیانه را داشت و مزدورترین مزدوران دنیا که حزب بعث بودند را تربیت‌ کرده بود و در زمان تجاوز به خاک جمهوری اسلامی 38 کشور دنیا با وی همکاری کردند.

عبودزاده خاطرنشان کرد: در زمان حمله به خرمشهر 500 تانک، 30 هزار نفر نیرو، هزاران توپ و خمپاره، صدها هواپیما وهلیکو پتر شهر خرمشهر را از زمین و آسمان گلوله‌باران کردند و بچه‌های خرمشهر با دست‌ خالی در مقابل دشمن تا بن دندان ‌مسلح ایستادند و مقاومت کردند که پس از 45 روز مقاومت جانانه تنها بخشی از خرمشهر به تصرف دشمن درآمد.

وی ادامه داد: در خرمشهر ما با دست‌ خالی و پای‌ برهنه در مقابل دشمنی که با مدرن‌ترین سلاح دنیا آمده بود از بچه‌های 10 ساله گرفته تا پیرمردان آموزش ندیده با نارنجک دستی، ام یک و برنو مقاومت و ایستادگی کردیم.

عبودزاده یادآور شد: تمام جمعیتی که در مقابل ارتش بعث از برداران، خواهران، ارتش، سپاه، بسیج، جهاد، نیروهای مردمی و ژاندارمری مبارزه کردند به یک هزار نفر نمی‌رسید که 50 درصد از آنها اصلاًآموزش ندیده بودند و 50 نفر از آنها افرادی بودند که ریش و سیبل درنیاورده بودند، اما باایمانی که داشتند باعزت و اقتدار در مقابل دشمن قد علم کردند.

وی اضافه کرد: 45 شبانه‌روز ما آسمان نمی‌دیدیم، همه‌جا دود فراگرفته بود و در این مدت دوری از پدر و مادر، فرهنگ، کلاس، مدرسه، مسجد و بازی دور بودیم و با پای‌برهنه به این‌طرف و آن‌طرف می‌رفتیم آمبولانسی وجود نداشت، شهدا را با فرغون جابجا می‌کردیم نه اینکه مثل برخی3هزار میلیارد تومان پول بیت‌المال را برداریم.

وی افزود: دفاع مقدس باعث شد تا ما کوله باری از تجربه کسب کنیم و امروز وظیفه تک‌تک ما دفاع از آرمان‌های شهدا و دستاوردهای نظام، انقلاب و انتقال آن به نسل‌های آینده است.

عبودزاده تصریح کرد: با دستان خالی، مقابل ابر نکبت‌های جهان مقاومت کردیم و با برترین سلاح‌های دنیا که ایمان و توکل به خداوند است بر مدرن‌ترین سلاح‌های دنیوی دشمنان پیروز شدیم.

غلام عباس احمدی جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع)شهرستان دشتی نیز گفت: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های شهدا که در تمام وصیت‌نامه آن‌ها آمده است، پشتیبانی از ولی‌فقیه است.

SHAPE\* MERGEFORMATدر ادامه پس از مداحی حاج باقر کنعانی مداح اهل‌بیت از 12 خانواده شهید محله دشتی‌ها تجلیل شد.


ارسال نظرات