رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم تاکید کرد؛
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم گفت: هفته دفاع مقدس، فرصت مغتنمی است برای بازخوانی جنگ تحمیلی و بررسی چگونگی تبدیل‌شدن این جنگ به دفاع مقدس و دستاوردهایی که تا به امروز در پرتو آن نصیب ملت ایران و جنبه حق‌طلبان عالم شده است.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۱۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از جم، موسی درویشی درحاشیهمراسم شب خاطره دفاع مقدس در سالن شهید خاتمی جم با اشاره به جایگاه والای شهداء و جانبازان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: به راستی اگر از خودگذشتگی و فداکاری شهدا و جانبازان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس نبود، چه بسا تاریخ انقلاب اسلامی ایران بدینگونه باشکوه ورق نمی‌خورد و ما امروز این عظمت و شکوه را نداشتیم.

درویشی با بیان اینکه در باشکوه‌ترین فراز تاریخ ایران قرار داریم، گفت: در سالروز بزرگ‌ترین حادثه پس از انقلاب و حماسی‌ترین و باشکوه‌ترین فراز تاریخ ملت ایران یعنی دفاع مقدس قرار گرفته‌ایم، زیرا دفاع مقدس حادثه‌ای است سرشار از صحنه‌ها و لحظات ماندگار که نشأت‌گرفته از باورها و ارزش‌های اسلامی جوانان این مرزوبوم است و گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر از درس‌ها و عبرت‌ها برای همه عصرها و نسل‌ها.

وی خاطرنشان کرد: ارزش‌هایی که در حماسه دفاع مقدس تبلور یافت و از عوامل مهم پیروزی بر دشمن بود، ریشه در فرهنگ ناب اسلامی و باورهای دینی رزمندگان داشت.

وی تأکید کرد: رزمندگان اسلام با درس‌هایی که از قرآن فرا گرفته بودند، اعتقاد راسخ داشته و در عمل نیز پایبند به این بودند که به یکدیگر مهر و محبت بورزند و اخوت و همدلی را پیشه ساخته و تا آخرین ‌نفس برای یکدیگر در صحنه‌های نبرد فداکاری و ایثار کنند.

وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس، فرصت مغتنمی است برای بازخوانی جنگ تحمیلی و بررسی چگونگی تبدیل‌شدن این جنگ به دفاع مقدس و دستاوردهایی که تا به امروز در پرتو آن نصیب ملت ایران و جنبه حق‌طلبان عالم شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جم گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در هفته گرامیداشت دفاع مقدس علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره از جان‌گذشتگی‌ها و رشادت‌ها، می‌تواند تجدید میثاقی دوباره با شهدا و جانبازانی باشد که زندگی خود را فدای بقای نهال نوپای انقلاب کردند.

وی افزود: در همین راستا همایش‌های مختلف شب شعر و خاطره دفاع مقدس با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران، هنرمندان و فعالان قرآنی و با همکاری سپاه حضرت عباس(ع) شهرستان جم در جم برگزار شده و خواهد شد.

درویشی با دعوت از همه‌ دستگاه‌های خصوصی و دولتی که دلسوز انقلاب و نظام هستند، تاکید کرد: با تعامل میان همه، می‌توان به برگزاری برنامه‌های مطلوب و اثرگذار در هفته‌ی دفاع مقدس امیدوار بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جم در پایان سخنان خود با تاکید بر اصل غنی‌سازی برنامه‌ها و تقویت رویکرد آنها، کیفیت‌گرایی را مهم‌ترین هدف برنامه‌های این هفته دانست و پرهیز از کمیت‌گرایی کاذب را امری واجب تلقی کرد

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها