مسئول نمایندگی ولایت فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: دولت عربستان سعودی باید مسئولیت این فاجعه را بپذیرد و عذرخواهی کند و مدیریت مکه و مدینه در دست کشورهای اسلامی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۵۷۴۸۹۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی در تجمع اعتراض آمیز مردم کرج علیه جنایات آل سعود فاجعه منا را یک فتنه دانست و اظهار داشت: اینگونه حوادث باید مدیریت شود در غیر این صورت عواقب آن به نفع دشمنان اسلام خواهد بود.

وی افزود: وضعیت کنونی منا نیازبه بصیرت افزایی دارد و مسائل پیرامون این فاجعه براساس تعالیم و نگاه ولایت باشد چراکه اگر با احساسات رفتار شود نتیجه آن شادکردن دشمنان است و طوری می شود که دشمن به خواسته های خود می رسد.

حجت الاسلام تویسرکانی در خصوص رابطه بین عرب و عجم گفت: کسانی که اشعاری را می سرایند توجه داشته باشند که این موضوع داستان بین عرب و عجم نیست و خواسته امریکا و وهابیت این است که رابطه بین ایران و عربستان تبدیل به جنگ شود.

وی سفر حج را مظهر وحدت همه مسلمانان و مذاهب دانست و گفت: شکوه حج به وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی است چراکه تعداد کثیری از جانباختگان نیز از اهل سنت بودند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به درخواست شماری از افراد جامعه به تعطیلی حج در شبکه های اجتماعی عنوان کرد: تعطیلی حج خواست شیطان است و از این رو بسیاری از افراد جامعه در شبکه های اجتماعی خواستار تعطیلی سفر حج و کمک به فقرا هستند در حالیکه سالانه یک و نیم میلیارد دلار خرج آرایش خانم ها در ایران می شود و هزینه حج یک پنچم این هزینه نیز نمی شود.

وی با اشاره به سخنان و پیام مقام معظم رهبری در پی حادثه منا گفت: دولت عربستان سعودی باید مسئولیت این فاجعه را بپذیرد و عذرخواهی کند و مدیریت مکه و مدینه در دست کشورهای اسلامی قرار گیرد.

حجت الاسلام تویسرکانی ایستادگی در برابر امریکا را مهم دانست و گفت: ریشه اسلام امریکایی در ایران باید خشکانده شود چراکه امروزه وهابیت به کانون فتنه تبدیل شده است و سر بر آستان امریکای جنایتکار می گذارند.

وی در پایان گفت:  آل سعود تمامی کشورها را مورد فتنه قرار می دهد و کبر به عنوان ریشه همه جنایات می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها