حجم تجارت خارجی ایران در نیمسال اول سال جاری به ۴۱ میلیارد و ۳۴۶ میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۸۵۷۴۸۵۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از گمرک ایران، واردات کشورمان در مدت یاد شده به 20 میلیارد و 852 میلیون دلار رسید که این میزان واردات 20 و 43 صدم درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

همچنین در شش ماهه اول امسال میزان صادرات غیر نفتی کشورمان به 20 میلیارد و 494 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 14 و 15صدم درصد کاهش داشت.

بنابراین گزارش،آمار تجارت خارجی کشورمان نشان می دهد که همچنان تراز تجاری کشورمان مثبت است.

اقلام عمده صادرات غیر نفتی در مدت یاد شده به ترتیب شامل سایرگازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل و پروپان مایع شده، پلیمرهای اتیلن به اشکال ابتدائی، روغن های نفتی و روغن های حاصل از مواد معدنی قیری و غیر خام و هیدروکربورهای حلقوی بوده وعمده ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان هم به ترتیب چین ،عراق ، امارات متحده عربی، افغانستان و هند بوده اند.

عمده واردات کشورمان هم به ترتیب به ذرت دامی با سهم 3 و 17صدم درصدی از کل ارزش واردات ،قطعات منفصله برای تولید تراکتور کشاورزی و خودروی سواری با 2 و 89 صدم درصد، انواع داروها متشکل از محصولات مخلوط شده یا نشده برای درمان و پیشگیری از بیماری با 2 و 55 صدم درصد و اتومبیل های سواری با 2 و 38 صدم درصد بوده که به ترتیب از کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه و هند بوده است .

این گزارش می افزاید،در نیمسال اول سال جاری به تعداد 20 هزارو 886 دستگاه انواع خودرو سواری وارد کشورمان شده است.

ارسال نظرات