همزمان باقرار گرامیداشت هفته دفاع مقدس کارکنان سپاه ناحیه ابهر با حجه الاسلام رحیمی امام جمعه شهر ابهر دیدار نمودند.
کد خبر: ۸۵۷۴۷۷۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه ناحیه ابهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و  تسلیت به مناسبت کشته  شدن جمعی از مسلمانان و زائران ایرانی در منا گفت: ملت ایران با تلاش و مجاهدت خود در دوران دفاع مقدس توانست مقابل دشمن و وحشی گری صدام که حتی به ملت خود رحم نمیکرد و دوملیون نفر از جمعیت کشور خود یعنی عراق را که مخالف خود میدید را به قتل برساند، ایستادگی و مقاومت کند.
سرهنگ فروزنده افزود: آمریکایی ها با شعار صلح و آرامش به افغانستان واردشدند آیا صلح و امنیت برقرار کردند؟ یا درکشور عراق و سوریه نگاه کنید این همه کشت و کشتارتوسط آمریکا در منطقه رخ داده است  و امروز آوارگانی به کشورهای اروپایی مها جرت کرده اند.
وی در ادامه با اشاره به روحیه اطاعات پذیری و فرمانبرداری از ولایت فقیه افزود: امروز پاسداران ما با گوش سپردن به فرمان رهبر و مقتدای خود حاضرند برای دفاع از کشور جان خود را فدا کنند.
همچنین در این دیدار، امام جمعه ابهر ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و محکوم نمودن فاجعه کشته شدن مسلمانان در منا گفت: ما در آستانه عید بزرگ غدیر و دهه ولایت هستیم ،عید فطر را چون مردم یک ماه ناله و اشک ریخته اند و شب عید فطر را چون از عود به معنی بازگشت هست و عید قربان هم چون حاجیان همراه خود  قربانی میبردند و این قربانی ها را به مشعر ،عرفات و از عرفات به منا بازمیگردند و دراین منا قربانی سر میبرند واین سر بریدن قربانی یعنی ذبح هوای نفس، سرمستی، بدفکری و وقتی شما در عید فطر و عید قربان پاک شدید این بازگشت است و به معنای عید است .
حجه الاسلام رحیمی درادامه افزود: آغاز سال تحصیلی هم عید است چون بازگشت به فطرت است و فطرت هم یعنی بازگشت به تعلیم و تربیت و خداوند هم به پیامبر خود تعلیم و تعلم را امر فرموده.
وی اظهار داشت: سپاه با دین عجین است همچنانکه قرآن و عترت با یکدیگر هستند و ازهم جدا نمیشوند، لذا سپاه هم از دین جدا نمیشود و این ها لازم و ملزوم یکدیگرند و به همین خاطر امام (ره) فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
وی در ادامه افزود: در دوران دفاع مقدس بازاریان و کسبه و همه مردم با جان ومال خود غیورانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند و حتی یک وجب از خاک کشورمان را به دست دشمن ندادند.
امام جمعه ابهر خاطر نشان کرد: اگرفردی حریم دین را نگه ندارد و به خودش اجازه داد به حریم دین و انقلاب ما و دفاع مقدس حمله کند این میشود بی غیرتی و اگر ماهم در مقابل نامحرم دفاع نکنیم میشویم بی غیرت و اگر مقابله کردیم این میشود عید و عید یعنی بازگشت به فطرت و مصداق فطرت هم دفاع از ارزش های دین و انقلاب است و اگر مسئولی از حقوق مردم و کشور دفاع نکند میشود بی غیرت اما خب دیدید مسئولین کشور ما در جریان حادثه منا غیورانه از حق و حقوق مردم و ملت ایران ایستادگی و پیگیری میکنند.




ارسال نظرات