خبرهای داغ:
در بیانیه سازمان ها و نهادهای غیردولتی زنان مطرح شد؛
سازمان ها و نهادهای غیردولتی زنان در بیانیه ای از مجلس شورای اسلامی خواستار حفظ استقلال، شرف و عزت ملت ایران اسلامی در بررسی برجام شدند.
کد خبر: ۸۵۷۴۷۶۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
در این بیانیه آمده است،

«الحَذَرَ كُلَّ الحَذَرِ مِن مُقارَبَةِ عَدُوِّكَ في طَلَبِ الصُّلحِ ؛ فَإِنَّ العَدُوَّ رُبَّما قارَبَ لِيَتَغَفَّلَ ، فَخُذ بِالحَزمِ».

«بعد از صلح با دشمنت ، از او سخت برحذر باش ؛ زيرا گاه دشمن ، خود را به تو نزديك مى كند ، تا غافلگيرت سازد ؛ پس دورانديش و محتاط باش و خوش بينى به دشمن را متهم كن.»

امام صادق(عليه السلام)، میزان الحکمة،ج۶،ص۵۷۴

چند روزي است كه مجلس شوراي اسلامي موضوع برجام را در دستور كار خود قرار داده است، اين درحالي است كه دولت آمريكا بدون توجه به طي مراحل قانوني برجام در مجلس شوراي اسلامي ، با داشتن ديدارهايي وارد فاز اجرايي آن شده است و اين نشان از بي توجهي دولت امريكا به رعايت نكردن اصول ديپلماسي كشورها است كه متأسفانه چراغ سبز دولت ما هم به اين ديدارها و مذاكرات در نيويورك، زمينه را براي طي مراحل غيرقانوني برجام فراهم كرده است.

در اين ميان نبايد فراموش كنيم كه به فرموده مقام معظم رهبري (مدظله العالي)؛ «برای تصویب این متن، یک مسیر قانونیِ پیش‌بینی‌شده‌ای وجود دارد که باید این مسیر را طی کند و خواهد کرد؛ ان‌شاءالله. انتظار ما این است که دست‌اندرکاران، با دقّت مصالح را - مصالح کشور را، مصالح ملّی را- در نظر بگیرند و آنچه را تحویل ملّت خواهند داد، بتوانند با گردن افراشته، در مقابل خدای متعال هم ارائه بدهند.» همچنين ايشان در ادامه مي فرمايند: «به نظر ما مصلحت نیست که ما مجلس را از این قضیّه برکنار بداریم».

ما اعضای سازمان ها و نهادهای غیردولتی زنان از دولت مي خواهيم به طي شدن مراحل قانوني برجام توجه نموده به صورت زودهنگام وارد فاز اجرايي برجام نشود. همچنين از مجلس مي خواهيم با سعه صدر و با سرلوحه قرار دادن بيانات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) استقلال، شرف و عزت ملت ايران اسلامي را حفظ نمايند و به ارائه چند توصيه و نصيحت كلي اكتفا نكنند. همچنين مجلس با توجه به نقاط ضعف توافق برجام، با انجام اقدامات سريع و راهبردي راه هرگونه تهديد و تهاجم دشمن به كشور را ببندد.


ارسال نظرات