خبرهای داغ:
به مناسبت روز حصر آبادان مطرح شد:
مسئول بسیج طلاب سپاه صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)قزوین رمز شکست حصر آبادان را استقامت، ایمان و اعتقاد قلبی به خداوند دانست.
کد خبر: ۸۵۷۴۷۳۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسئول بسیج طلاب سپاه صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین،با بیان اینکه عملیات ثامن الائمه یکی از عملیات های مهم در طی جنگ ایران و عراق است، خاطر نشان کرد: این عملیات با رمز نصر من الله و فتح قریب در محور آبادان - شرق کارون به صورت گسترده در تاریخ 5 مهر ماه 1360به فرماندهی مشترک انجام شد و منجر به شکسته شدن حصر آبادان  و باز پس گیری بیش از 150کیلومتر مربع از خاک ایران شد.

مصطفایی بیان کرد: طرح عملیات ثامن الائمه در 15 شهریور ماه1360، تکمیل و سرانجام در ساعت 1 بامداد روز 5 مهر ماه نیروهای ایران با رعایت اصل غافلگیری کامل و پس از گسترش روی خط ، به طور ناگهانی بر مواضع مقدم عراق هجوم برده و خاکریز های اولیه عراق را بدون زد و خورد اشغال کرد.

وی در همین خصوص افزود: نیروهای ایرانی با وجود گرمای شدید، مقاومت سر سختانه عراق را درهم شکستند و بعد از 42 ساعت تلاش مداوم لشکر 77خراسان، رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، گروه فداییان اسلام و نیرو های مردمی  عملیات با موفقیت کامل به پایان رسید و نیرو های عراق درمنطقه عملیاتی خسارت سنگینی را  متحمل شدند و جزیره آبادان از محاصره آنان خارج شد.

این مسئول با بیان سخن امام خمینی (ره) "حصر آبادان باید شکسته شود." ادامه داد: رزمندگان اسلام با اطاعت از فرمایش رهبری و مجاهدت های خود توانستند این امر را عملی کنند و به پیروزی دست یابند.

مسئول بسیج طلاب سپاه صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) رمز شکست حصر آبادان را استقامت، ایمان و اعتقاد قلبی به خداوند دانست و تصریح کرد: تصرف ساحل شرقی رود خانه کارون، خارج شدن آبادان از محاصره یک ساله و آزاد شدن اراضی ایران بیش از 150کیلو متر مربع از نتایج این عملیات بود که با کمک خداوند توانستیم به آن برسیم.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها