مسؤول تعلیم و تربیت بسیج سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر؛

شهید مفهومی الهی و آسمانی است

مسؤول تعلیم و تربیت بسیج سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه شهید مفهومی آسمانی و الهی است اظهار داشت: دفاع از اسلام مسیری نورانی است که زیر بنای این مسیر را خدا طراحی کرده و هر کسی پا در این مسیر بگذارد مجاهد راه خدا است و قرآن مجید قربانیان در این عرصه را شهید زنده می‌نامد.
کد خبر: ۸۵۷۴۷۱۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیلم؛ حجت‌الاسلام محمود اسدی مسؤول تعلیم و تربیت بسیج سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در یادواره شهدای شهرستان دیلم طی سخنانی به تشریح آیات شریفه قرآن کریم پیرامون مقام والای شهید پرداخت و گفت: خدای تبارک و تعالی در بسیاری از آیات قرآن معنا و مفهوم شهید را بزرگ داشته است.

وی افزود: شهید مفهومی است غیر از معنای مردن و مرگ طبیعی و خداوند در آیات قرآن اصرار دارد به مسلمانان و مخاطبان قرآن تلقین کند که نگاهشان در رابطه با شهید نگاهی تمام شدنی و هجرت کرده از این دنیا نباشد.

محمود اسدی اضافه کرد: اگر انسان‌ها با موت و مرگ طبیعی از این دنیا سفر می‌کنند و داستان زندگی آنها تمام می‌شود در رابطه با شهید اینگونه نیست.

این مقام مسؤول با بیان اینکه شهید مفهومی آسمانی و الهی است ادامه داد: دفاع از اسلام مسیری نورانی است که زیر بنای این مسیر را خدا طراحی کرده و هر کسی پا در این مسیر بگذارد مجاهد راه خدا است و  قرآن مجید قربانیان در این عرصه را  شهید زنده می‌نامد.

حجت الاسلام اسدی در این رابطه تاکید کرد: خدا می‌فرماید: "ولا تقولو" حتی به زبان نیاورید درباره‌ی کسی که در راه من مجاهدت کرده و در این راه از دنیا رفته اجازه ندارید بگویید مرده است ، بلکه او نمرده است.

محمد اسدی خاطرنشان ساخت: بالاترین مقام را در آخرت به شهید می‌دهند زیرا در راه خدا مجاهدت کرده است و شهدا کسانی هستند که راه خدا و یاد او را زنده نگه داشته‌اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه زنده بودن شهید گاهی اوقات در معنای معنوی و گاهی حتی به طور ظاهر هم این اتفاق می‌افتد به توضیح چندین خاطره و داستان‌های معجزه انگیز شهدایی که به دیدار فرزندان و عاشقان خود در عالم ظاهر آمده و آنها را یاری کرده اند پرداخت.

گفتنی این مراسم بههمت پایگاه مقاومت شهیدبروجردی بسیج دیلم با حضور جمع زیادی از جوانان و مردم مؤمن با اجرای برنامه هایی چون شعرخوانی شاعر آیینی فتح ا...علیمرادی و اجرای سرود توسط گروه همخوانی بسیج دانش آموزی و در پایان مراسم نیز مرثیه سرایی مداح بسیجی محمدعلی صالحیان در مسجد امام جعفرصادق (ع) دیلم برگزارشد.

 

 

ارسال نظرات