خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: سربازان نقش مهمي در اقتدار، عزت و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دارند.
کد خبر: ۸۵۷۴۶۸۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت الاسلام اكرمي در جشن روز سرباز كه در حسينيه ثارالله سپاه استان سمنان برگزار شد، با اشاره به ويژگي هاي شهدا اظهار داشت: سربازان از اقشار که نقش کلیدی در دوران دفاع مقدس داشت، بودند و فعال و جانانه به دفاع از انقلاب برخواستند.

وي با اشاره به اينكه سربازان نقش بسيار مهمي در اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران دارند، افزود: سربازان در هشت سال دفاع مقدس افرادي متدین، متعهد و متخصص و گوش به فرمان امام بودند و سربازان امروز نيز به تأسي از آنها گوش به فرمان ولي امر خود هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه تعدادی از سربازان حتی بعد از اینکه خدمت قانونی آنها تمام می شد به عنوان بسیجی فعالیت خود را نیز ادامه و در جنگ نقش ایفا می کردند، بيان كرد: در دوران دفاع مقدس دو ميليون و 500 هزار نفر سرباز در جبهه بودند و اكثر اين سربازان بعد از اتمام دوران سربازيشان ماندند و برنگشتند.

حجت الاسلام اكرمي اظهار داشت: اولين قطره خون شهيد كه به زمين مي ريزد، تمام گناهانش بخشيده مي شود و بعد از شهادت شهيد جايگاهش را در بهشت مي بيند.

وي با بيان اينكه هدف تمام انبياء شهادت بوده است،‌ افزود: شهادت ميراث اميرالمؤمنين و حضرت زهرا(س) است و به عبارتي ديگر بايد گفت حضرت علي(ع) پدر شهيدان و حضرت فاطمه(س) مادر شهيدان است.

اين استاد حوزه علميه و دانشگاه گفت: حضرت علي(ع) آنگاه كه به كربلا رسيد، گريه كردند و گفتند اينجا جايگاهي است كه عاشقان خونشان به زمين ريخته مي شود.

حجت الاسلام اكرمي گفت: شهيد آرزو مي كند از بهشت برگردد تا دوباره در راه خدا شهيد شود و اين خود نشان از اهميت و جايگاه شهادت در راه خداوند متعال است كه با هيچ مرگي قابل قياس نيست.

وي با اشاره به خاطرات يكي از اسراي هشت سال جنگ تحميلي گفت:‌ سرباز عراقي با لحني تند به من گفت«روح الله سن سربازي را پايين آورده است» و من در جواب اين سرباز عراقي گفتم خميني سن سربازي را پايي نياورده، سن عشق را پايين آورده است.

جنگ هشت ساله تحميلي بخش مقدسي از انقلاب اسلامي است

معاون هماهنگ كننده سپاه استان سمنان گفت: جنگ هشت ساله تحميلي بخشي مقدسي از انقلاب اسلامي است.

محمدحسن سلامي با بيان اينكه تمام دنياي كفر از شرق و غرب عالم در برابر انقلاب نوپاي اسلامي صف آرايي كردند، اظهار داشت: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با دستان خالي مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح ايستادند.

وي با بيان اينكه ايمان، اتكاي به خداوند و ولايت مداري رمز پيروزي رزمندگان ما برابر دشمنان بود، گفت: سربازان در دوران دفاع مقدس نقش برجسته اي داشتند و همانند ديگر نيروهاي پاسدار و ارتشي جانانه به دفاع از كشور پرداختند.

معاون هماهنگ كننده سپاه استان سمنان با بيان اينكه جمع كثيري از سربازان به خيل شهدا پيوستند، تصريح كرد: اين سربازان شهيد امروز الگو ما شده اند و براي جامعه ما الگو هستند و اميدواريم ادامه دهندگان مسير آنها باشيم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها