بازنمایی عملیات والفجر 10 در خدابنده

به مناسبت هفته دفاع مقدس، عملیات غرور آفرین والفجر10 در پادگان قدس شهر قیدار شهرستان خدابنده بازنمایی شد.
کد خبر: ۸۵۷۴۶۶۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، به مناسبت هفته دفاع مقدس، عملیات غرور آفرین والفجر10 در پادگان قدس شهر قیدار شهرستان خدابنده با حضور جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان برگزار شد.
جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ تحمیلی، برای پاسخ گویی به بمباران و موشک باران مناطق مسکونی شهرها و احقاق حقوق خود در مجامع بین المللی، با تغییر منطقه عملیاتی از جنوب به غرب، در صدد برآمد تا قدرت رزمندگان اسلامی را بار دیگر به جهانیان نشان دهد.
بدین منظور عملیات گسترده ای در غرب کشور در دشت های سلیمانیه عراق هم زمان با مبعث رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌ وآله ‌وسلم به نام والفجر ۱۰ ، آغاز شد.
 این عملیات در روز سه شنبه ۲۵اسفند سال۱۳۶۶، شروع و در ۵ مرحله با رمز یا رسول الله به اجرا در آمد.
در این عملیات علاوه بر اهداف سیاسی، سه هدف عمده نظامی مورد نظر بود،که اول آزاد سازی شهرهای حلبچه، خرمال، دوجیله، بیاره و طویله، دوم فراهم سازی مقدمات تصرف سد دربندیخان و سوم انسداد عقبه اصلی دشمن در استان سلیمانیه.
بازنمایی این عملیات در روزهای چهارم، پنجم، ششم و هفتم مهرماه به مدت چهار روز برای عموم مردم انجام می شود و هر روز به دو نفر از کسانی که برای دیدن بازنمایی عملیات به پادگان قدس شهر قیدار می آیند کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به مبلغ 3میلیون ریال  اهداء می شود.
  شایان به ذکراست: 8 نفر از کسانی که در این عملیات حضور داشتند و به فیض شهادت نائل آمدند از شهرستان خدابنده بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار