مراسم گرامیداشت جانباختگان حادثه منا در دانشگاه یاسوج برگزار شد

مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه منا در مسجد الغدیر دانشگاه ياسوج برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۴۶۴۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاري بسيج مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان در این مراسم ضمن تسلیت این مصیبت با تاکید بر سهل انگاری رژیم آل سعود در مراسم حج امسال شکل گیری مطالباتی همچون تعطیلی حج را عوامفریبی دانست و اظهار داشت: در کوتاهی ها و جنایات رژیم آل سعود هیچ شکی نیست اما ترویج مبحث تعطیلی حج پیام غلطی است که باید به آن دقت کرد.

حجت الاسلام حسینی صدر افزود: هیچ کس در جامعه اسلامی حق ندارد دستور تعطیلی حج را بدهد مگر ولی فقیه جامع الشرایط و این نکته از سوی منتشر کنندگان این پیام فراموش شده است.

وی با اشاره به شرایط دهه شصت بیان داشت: در آن دهه نیز امام خمینی که فقیه جامع الشرایط بودند با توجه به شرایط دستور تعطیلی حج به مدت دو سال را صادر کردند.

حسینی صدر در ادامه با بیان اینکه کارشناسان علت وقوع فجایع امسال را جنگ قدرت در دولت سعودی می دانند اظهار داشت: برخی معتقدند درگیری های داخلی بین پادشاه و ولیعهد عربستان عامل این اتفاقات بوده است، بدین صورت که جریان مخالف پادشاه در پی اثبات بی کفایتی دولت و بسترسازی برای تغییرات در مسئولیت هاست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان افزود: در دولت آل سعود درگیری جدی بر سر پذیرش مسئولیت ها وجود دارد که برخی معتقدند با توجه به حوادث امسال امکان جابه جایی مسئولیت ها وجود دارد.

حجت الاسلام حسینی صدر در پایان دقت به فرمایشات مقام معظم رهبری و تلاش برای ایجاد اتحاد در امم اسلامی را مسیری جهت مقابله با مشکلات جهان اسلام دانست و تاکید کرد: در حال حاضر جامعه اسلامی با مسائلی همچون دخالت بیگانگان، جنگ های نیابتی و آوارگی مردم کشورهایی همچون سوریه مواجه است که این مسائل جز در صورت ایجاد اتحاد میان مسلمانان حل نمی شود

ارسال نظرات
آخرین اخبار