به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

سردار معروفی در ویژه برنامه ی زنده " شبهای کویر":

دفاع جانانه ی برادران شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس نشانه ی عمق ایمان و ولایت مداری آنهاست
کد خبر: ۸۵۷۴۶۲۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج :سردار معروفی در ویژه برنامه ی زنده " شبهای کویر" گفت: دفاع جانانه ی برادران شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس نشانه ی عمق ایمان و ولایت مداری آنهاست.

سردارسرتیپ دوم پاسدار  حسین معروفی در برنامه ی زنده شبهای کویر که شب گذشته در میراث فرهنگی زاهدان برگزار شد ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس به بررسی نقش استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: در طول دوران دفاع مقدس چون آرمانها، حیثیت و تمامیت ارضی کشور عزیزمان مورد تهاجم قرار گرفت همه ی قومیتها و مذهبهای مختلف کشور اعم از شیعه و سنی با هم متحد شدند و از کرامت ملت ایران دفاع کردند.

وی استان سیستان و بلوچستان را در دفاع از ارزشها منحصر به فرد دانست و افزود: آنجایی که هدف مشترک بود همه مردم ید واحد شدند و در مقابل زیاده خواهی های دشمن ایستادند .

وی اضافه کرد: مردمی که 2400 تا 2700 و گاها 3000 کیلومتر با صحنه درگیری دشمن فاصله داشتند و از موشک و هواپیمای جنگی دشمن دور بودند اما غیرتمندانه از ابتدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در جبهه های نبرد حضور یافتند و هشت سال مردانه جنگیدند.

سردار معروفی تاکید کرد: رزمندگان سیستانی و بلوچستانی قبل از تشکیل سازمان رزمی خاص این استان در گردان های 408 و 410 لشکر که گردانهای غواص و خط شکن لشکر بودند و همچنین در گردان 411 و 417 ، تخریب، ادوات و اطلاعات لشکر که حساسترین جای لشکر بود حضور فعال داشتند؛ این رشادت ادامه داشت تا زمانیکه این استان صاحب سازمان رزم شد و دو گردان  مستقل 409 و 405 برای این استان سازماندهی شد.

وی با تاکید بر وجود رزمندگان سیستانی و بلوچستانی در صحنه های مختلف دفاع گفت: حضور جدی رزمندگان از این دو گردان محوری آغاز شد و در عملیاتهایی بزرگی نظیر کربلای 1، کربلای5 ، نهر جاسم (که سخت ترین نبرد و مقابله همه اسلام در مقابل همه کفر بود) شرکت کردند و شهدای بزرگی چون شهید هراتی و شهید میر حسینی که از فرماندهان جنگ بودند در این عملیاتها تقدیم انقلاب شدند.

وی اضافه کرد: در عملیات کربلای 10 که در ماهوت عراق انجام شد، نصر 4 ، والفجر 10، بیت المقدس 7 و در تک آخری حضور مردم این استان ملموس است؛  4 روز  بعد از پذیرش قطعنامه 508 توسط امام (ره) دشمن با پشتبانی اردوگاه شرق و غرب و با پشتیبانی پادشاه اردن که توطئه های زیادی را به عراق فرستاده بود وارد عمل شد با این نیت که خرمشهر را بگیرد و به عنوان برگ برنده در دست داشته باشد یکی از گردانهایی که در آن زمان جلوی دشمن ایستاد و باعث شد عقبه دشمن محکم شود و دشمن نتواند به خرمشهر برسد گردان 409 لشکر بود و در آن درگیری جانانه عده ای زیادی به اسارت درآمدند و نزدیک 2 سال و نیم در عراق مفقود بودند.

سردار معروفی ضمن تشکر از رشادت مردم این استان در سالهای جنگ تحمیلی اضافه کرد: حضور میدانی و سلحشور برادران شیعه و سنی در دفاع مقدس قابل تحسین است؛ حضوری پر شور مردم در استانی که هیچ گونه تهدیدی نمی شدند بسیار پر معناست و نتیجه آن عمق ایمان مردم نسبت به انقلاب و ارزشها و ولایت است.

وی در ادامه تاکید کرد: ولایتمداری و ولایت باوری مردم این استان در دفاع مقدس قابل مشاهده است و امروز ثمره آن را مشاهده می کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار