خبرهای داغ:
بیش از هزار جشن در عید سعید غدیر در سراسر استان برگزار می شود. فراموش شدن غدیر عاشورای دیگری را رقم خواهد زد.
کد خبر: ۸۵۷۴۶۱۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام هادی نبئی در جمع اصحاب رسانه، با تبریک دهه امامت و ولایت اظهارداشت: ستادهای غدیر در فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها تشکیل شده است.

ذی الحجه ماه امامت و ولایت است

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه اول ذی‌الحجه سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، گفت: لازم است ماه ذی الحجه را ماه امامت و ولایت نام گذاری کنیم.

وی با اشاره به روز نهم ذی‌الحجه و بسته شدن درها به سمت مسجدالنبی، افزود: در این روز کلیه درب ها به جز درب خانه امیرالمومنین(ع) به سمت مسجدالنبی بسته شد.

نبئی گفت: 10 ذی‌الحجه عید قربان و بیان حدیث ثقلین و 12 ذی‌الحجه سپرده شدن بلایای آسمانی به امام علی(ع) از مناسبت‌های این ماه است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان جنوبی به 13 ذی‌الحجه ملقب شدن حضرت علی(ع) به امیرالمومنین، 14 ذی‌الحجه بخشش فدک به حضرت زهرا(س) اشاره کرد.

وی ادامه داد: 17 ذی‌الحجه نزول آیه محبت، 18 ذی‌الحجه تاکید بر حدیث منزلت، 24 ذی‌الحجه عید مباهله، 25 ذی‌الحجه نزول سوره العطی و 27 ذی‌الحجه ولادت حضرت امام کاظم(ع) از دیگر مناسبت‌های این ماه است.

سه همایش بزرگ تجلیل از سادات در استان برگزار می شود

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی با اشاره به دعوت از مبلغان در شهرستانها در دهه امامت و ولایت ، گفت: در این دهه و در مراسم و جشن های عید غدیر سخنرانان کشوری دعوت شده اند.

وی با بیان اینکه همایش توجیهی مداحان و هیئت های مذهبی یکشنبه شب برگزار می شود، افزود: این مراسم برای توجیح مداحان اهل بیت (ع) به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و صفر برگزار می شود.

وی از برگزاری سه همایش بزرگ تجلیل از سادات در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: این همایش ها در شهرستانهای زیرکوه، خوسف و فردوس برگزار خواهد شد.

شناخت سیره ائمه اطهار از راه های مقابله با جنگ نرم دشمن است

وی به برگزاری همایش غدیر در مهدکودک ها اشاره و اظهار کرد: دشمن از هر راهی که بتواند افکار و اندیشه کودکان ما را تصاحب می کند و ما هم باید از همان راه برای مقابله با جنگ نرم دشمن ایستادگی کنیم و یکی از این راه ها شناخت سیره ائمه اطهار (ع) است.

نبئی به اجرای همایش امام علی(ع) پدر یتیمان اشاره و عنوان کرد: این همایش و جشن با شکوه با حضور سیصد دختر یتیم برگزار خواهدشد.

وی با بیان اینکه جشن شب عید غدیر در پارک های توحید و دولت بیرجند برگزار می شود، ادامه داد: همایش پیاده روی خانوادگی همراه با بسته های فرهنگی و اهدای پرچم در روز جمعه از جمله برنامه های دهه امامت می باشد.

نباید اجازه دهیم غدیر به فراموشی سپرده شود

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان با اشاره به برگزاری مسابقه حفظ خطبه غدیر و فدک افزود: افرادی که خطبه غدیر را حفظ کنند 450 تا 500هزار تومان هدیه دریافت خواهند کرد و افرادی هم که خطبه های غدیر و فدک را حفظ کنند؛ هزینه کربلای معلی به آنها تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: علاقه مندان برای شرکت در مسابقه حفظ خطبه غدیر می توانند برای اطلاع بیشتر به بنیاد بین المللی غدیر استان و شهرستانها هم به سازمان تبلیغات اسلامی آن شهر مراجعه کنند.

نبئی با بیان اینکه اگر غدیر فراموش نمی شد؛ ماجراهای بعد از پیامبر گرامی اسلام (ص) و عاشورا رخ نمی داد، افزود: نباید اجازه دهیم عاشورای دیگری پدید بیاید وغدیر به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن های عید غدیر در مساجد، امامزادگان، مدارس، ادارات و سازمانهای استان گفت: بیش از هزار برنامه در سراسر استان در عید غدیر برگزارمی شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان اضافه کرد: 80 هزار پوستر با موضوع غدیر با کمک خیران تهیه و به سراسر استان ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه 6 هزار برچسب برای نصب بر روی ماشین ها آماده شده است، افزود: تهیه بنر و آذین بندی خیابان ها و معابر در سطح شهرستانها از دیگر برنامه های ایام دهه امامت و ولایت در سراسر استان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها