خبرهای داغ:
روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین خبر داد:
فردي كه در نزاع، دست به قتل فرد ديگري زده بود سرانجام در پاي چوبه دار با اعلام رضايت و بخشش، از اجراي حكم قصاص نجات يافت.
کد خبر: ۸۵۷۴۶۰۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

به گزارش  گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، فردي به نام "جعفر.ح" (مقتول) در سال هاي 1374 و 1384 به اتهام اعتياد به مواد مخدر ، خريد و فروش مواد مخدر و شركت در چهار فقره سرقت به سه سال تبعيد در شهرستان ابهر محكوم مي شود.

ولي وي در 16 خرداد 1387 به طور غيرقانوني محل تبعيد خود را ترك و به شهر خاكعلي بازگشته و در روز 17 خرداد 1387 در حالي كه سوار بر موتورسيكلت بوده با پدر شاكي پرونده اش به نام "محمد.الف" روبرو مي شود.

اين مواجهه به درگيري كشيده شده به طوري كه مقتول به وسيله چاقوي قصابي دو ضربه چاقو به شكم و دست متهم مي زند و متهم نيز با چهار شاخ دستگاه كشاورزي يك ضربه به سر و صورت مقتول مي زند.

در ادامه مقتول با ضربه چاقو، به ناحيه تحتاني سمت چپ قفسه سينه متهم ضربه اي وارد مي كند ولي در حمله بعدي مقتول، متهم چهار شاخ را مقابل خود به عنوان سپر مي گيرد كه موجب برخورد چهار شاخ با سينه مقتول شده به طوري که مقتول به زمين افتاده و به بيمارستان انتقال مي يابد.

پرونده در شعبه اول دادگاه كيفري استان قزوين مورد بررسي قرار مي گيرد و با توجه به قرائن و شواهد ادعاي متهم در دفاع از خود در دادگاه وجهي نيافته در نتيجه با توجه به نوع ابزار دفاعي متهم و عدم صحت ادعاي دفاع متهم؛ دادگاه متهم را مستند به مواد 105، 205، بند ب ماده 206، مواد 209، 231 و 232 قانون مجازات اسلامي به حكم قصاص نفس با اذن ولي امر محكوم كرد.

رأي صادره در شعبه پانزدهم ديوان عالي كشور مورد بررسي قرار گرفته و رأي صادره تأييد شد. 

در ادامه پيگيري ها براي دريافت رضايت اولياي دم در جريان بود كه سرانجام صبح امروز، اولياي دم در پاي چوبه دار با اعلام رضايت خويش، موجب رهايي متهم از پاي چوبه دار شدند.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها