فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت: خبرنگاران باید با رعایت موازین اخلاقی در جهت بصیرت‌افزایی در جامعه تلاش کنند و خود با تشخیص درست مردم را به سمت واقعیت‌ها هدایت کنند.
کد خبر: ۸۵۷۴۵۷۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

به گزارش بسيج علی محمدی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه شهرستان لنده با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران از آغاز شکل‌گیری انقلاب تاکنون با استفاده از حربه‌های مختلف به دنبال ضربه‌زدن به نظام و انقلاب بوده‌اند.

وی افزود: در ابتدا آمریکا با راه‌اندازی توطئه براندازی نظام دست به کار شد ولی حادثه طبس باعث شد که چهره پلید استکبار آشکار شود و این توطئه نیز در نطفه خفه شود.

فرمانده سپاه ناحیه لنده تصریح کرد: بعد از شکست در حمله طبس آمریکا به دنبال ابزاری برای تحقق آمال و آرزوهای خود می‌گشت که متوجه صدام شد و جنگ تحمیلی را با حمایت همه‌جانبه دول استکباری به راه انداخت.

محمدی یادآور شد: در این جنگ نابرابر بیش از 37 کشور به صورت مستقیم و با اعزام نیرو عراق را حمایت کردند و کشورهایی هم بودند که با تجهیز عراق به سلاح‌های مختلف حمایت خود را ابراز داشتند ولی ایران با نیروی اخلاص و ایمان و توکل به خدای سبحان بر جهان غلبه پیدا کرد و پیروزی نهایی نصیب ما شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی و حضور منسجم و متحد مردم و ارتشیان و بسیجیان و سپاه در کنار هم نبود این پیروزی محقق نمی‌شد.

فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت: در دفاع مقدس ما بیش از 185 هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کردیم در حالی که عراق بیش از 400 هزار کشته در جنگ تحمیلی داشت.

وی افزود: سردار شیبانی در یکی از همایش‌های بسیج با اشاره به بازدید بسیجیان و اقشار مختلف مردم در مناطق جنگی گفت؛ در آن زمان یکی از افسران عراقی در کنار ما حضور داشت، از وی سئوال کردم آیا شما هم اقشار مختلف مردم را برای بازدید از مناطق جنگی می‌آورید؟ که وی در پاسخ گفت «شما با افتخار مردم را به این مناطق می‌آورید و می‌گویید روزی عراق می‌خواست به سرزمین ما تجاوز کند و سرزمین ما را تسخیر کند ولی رزمندگان ما با اقتدار در مقابل آنها ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ما را تسخیر کنند ولی ما حرفی برای گفتن نداریم».

محمدی ابراز داشت: جنگ تحمیلی هم نتوانست استکبار جهانی را به مقصود نهایی‌اش برساند به همین منظور فتنه کوی دانشگاه در سال 78 را راه‌اندازی کرد ولی آن هم چیزی جز بالا رفتن سطح محبت و همدلی مردم با نظام و انقلاب نداشت.

محمدی به فتنه 88 نیز اشاره کرد و افزود: ملت یکپارچه ایران اسلامی با تبعیت از ولایت فقیه و حفظ اتحاد و همبستگی خود توانستند سربلندی و اقتدار نظام را در برابر این توطئه حفظ و از نظام و انقلاب دفاع کنند.

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص توطئه‌های اخیر دشمنان اشاره کرد و عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با فرماندهان سپاه فرمودند «دشمنان نظام فکر می‌کنند ما 80 سال سن داریم و چند سال دیگر تمام است و به دنبال راهی برای سیطره بر مجلس خبرگان هستند در حالی که آنها هدفشان چیز دیگری است و می‌خواهند مسیر انقلاب را منحرف کنند؛ آنها فکر می‌کنند نظام و انقلاب به ما وابسته است در حالی که کس دیگری آن را هدایت و محافظت می‌کند».

محمدی افزود: با دقت در بیانات رهبری به خوبی خواهیم فهمید که توطئه‌ و فتنه دیگری در راه است و باید بصیرت و هوشیاری خود را بیش از پیش حفظ کنیم.

وی به وظیفه و رسالت مجلس خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خبرنگاران باید با رعایت موازین اخلاقی در جهت بصیرت‌افزایی در جامعه تلاش کنند و خود با تشخیص درست  مردم را به سمت واقعیت‌ها هدایت کنند.

فرمانده سپاه ناحیه لنده تصریح کرد: امروز شاهد شبهه‌افکنی دشمنان در فضای مجازی در عرصه‌های مختلف دینی و مذهبی، سیاسی و اجتماعی و ... هستیم که باید به موقع پاسخ آنها را بدهیم تا نتوانند به مقصود شومشان دست یابند.

در پایان این نشست به مناسبت هفته دفاع مقدس خبرنگاران شهرستان لنده تجلیل شدند.

ارسال نظرات