خبرهای داغ:
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین خبر داد:

تشکیل تیم ویژه‌ به منظور پیگیری پروژه ها از سوی شهرداری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: تیم ویژه ای به منظور پیگیری و تعیین پروژه ها از سوی شهرداری تشکیل شود و در کنار این، نحوه تأمین مالی و اخذ وام نیز بررسی شود.
کد خبر: ۸۵۷۴۵۷۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزار یبسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ علی فرخزاد در رابطه با تصویب لایحه دو فوریتی شهرداری که به تفاهم نامه 500 میلیارد تومانی شهرداری اختصاص داشت، توضیح داد: اعضای شورای اسلامی شهر ضمن تصویب کلیات طرح و با اختصاص شرایطی، لحاظ نمودن آنها را در لایحه مورد نظر ضروری دانستند.

وی در رابطه با اجرای موضوعات و پروژه هایی که در تفاهم نامه آورده شده، توضیح داد: اجرای پروژه مسکونی، تجاری، اداری، خدماتی و هتل با اولویت تکمیل پروژه های نیمه تمام به همراه اجرای پروژه های عمرانی با اولویت پروژه امامزاده حسین (ع)، تملک و انجام عملیات عمرانی برای احداث کاربری های تجاری فرهنگی، اقامتی و دیگر پروژه ها و تقاطع های غیر همسطح در مکان های مختلف در متن تفاهم نامه آورده شده است.

فرخزاد تصریح کرد: اجرای پروژه تراموا بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در سطح شهر و اجرای تعدادی از پروژه هایی که از طریق انتشار اوراق مشارکت و صکوک تأمین مالی می شوند نیز در تفاهم نامه اولیه گنجانده شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اعلام اینکه شورای شهر با کلیات لایحه موافقت کرد ولی در کنار آن، شرایط دیگری را در متن لایحه گنجاند، افزود: باید قبل از عقد قرارداد اصلی، برای هر یک از پروژه ها حتما مصوبه شورا اخذ شود و اولویت بندی بر اساس پروژه های نیمه تمام و درآمدزا مد نظر قرار بگیرد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه اعضای شورا بر درآمدزا بودن پروژه های لحاظ شده در تفاهم نامه تأکید داشتند، اظهار داشت: تیم ویژه ای به منظور پیگیری و تعیین پروژه ها از سوی شهرداری تشکیل شود و در کنار این، نحوه تأمین مالی و اخذ وام نیز بررسی شود.

این عضو شورا همچنین در رابطه با پروژه امامزاده حسین (ع) که از پیشنهادهای اعضاء برای لحاظ نمودن در لایحه به شمار می آمد، گفت: در این پروژه نقش دستگاههای شریک از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی و گردشگری و اداره راه و شهرسازی نیز دیده شود و حتی در شورای شهر نیز به تصویب برسد.

فرخزاد یکی دیگر از شرایط مطروحه را در اجرای پروژه های مد نظر را به صورت مشارکتی و توسط سازندگان آنها تا حد مقدور برشمرد.

 

1004/پ30/ب   

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها