جعفر امینی مقدم از میزبانی دارالعباده از کنگره‌ی بین المللی «نهج البلاغه» خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۴۵۴۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون خدمات شهری شهرداری یزد اظهار داشت: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر مباحث فرهنگی جامعه، شورای شهر و شهرداری استان یزد برخود لازم دانست تا اقدامی بنیادین در راستای اعتلای فرهنگی استان و کشور انجام دهد.

جعفر امینی مقدم ادامه داد: در همین راستا، پس از بررسی ها و کنکاشت های لازم در نظر گرفته شد تا در اقدامی نهج البلاغه، این دارایی ارزشمند اسلام را طی اقدامی گسترده و کم نظیرو به نوعی دیگر در جهان مطرح شود؛ لذا در مصوبه اسفند 1393، برگزاری هفدهمین  کنگره بین المللی نهج البلاغه در دستور کار قرار گرفت.

امینی مقدم با اشاره به اینکه در کنگره های پیشین نیز شخصیت های برجسته سیاسی و مذهبی چون مقام معظم رهبری  حضور داشته و به ایراد سخنرانی پرداخته اند تاکید کرد: این کنگره با عنوان مدیریت و حکومت علوی برگزار شده و مطالب آن کاملا علمی خواهند بود؛ و چون استان یزد از استان های برجسته کشور در علم و مذهب است؛ سعی شده است تا دارالعباده به عنوان الگویی برای کشور قرار گیرد.

دبیر کل کنگره بین المللی نهج‌البلاغه در ادامه گفت: برای اولین در تاریخ شهرداری است که حامیانی چون دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علوم و حدیث، دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد یزد، موسسه بین المللی فرهنگی اکو به طور رسمی با شهرداری شهر یزد همکاری داشته و حمایت خود را در برگزاری این کنگره اعلام کرده اند.

وی در بیان نکات قابل توجه این اقدام ارزشمند تصریح کرد این کنگره که هزینه ای 300 میلیون تومانی در بر داشته است؛  برای اولین بار و در اقدامی ساختارشکنانه، به جای سالن های مدرن،  در مسجد جامع یزد برگزار میشود.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد در بیان برنامه های این  رویداد فاخر فرهنگی گفت: در این کنگره که در روزهای پنج شنبه 9 مهر و شنبه 11 مهر برگزار می شود، ضمن به نمایش گذاشتن 1100 عنوان کتاب و 1100 اثر هنری، از فعالان در نهج البلاغه در سطح بین المللی نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

امینی مقدم در آخر افزود: در این کنگره ضمن شخصیت های برجسته داخلی، شخصیت های علمی، هنری و مذهبی از کشور های آلمان، ترکیه چین، لبنان، سوریه، عراق و آلبانی حضور خواهند داشت.

عصرسیاست

ارسال نظرات