مراسم شب خاطره دفاع مقدس به همت سپاه حضرت جوادالائمه (ع) دشتستان با حضور جمعی از مسئولین و بسیجیان در حسینیه اعظم برازجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۴۵۳۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، فرمانده ناوتیپ امیرالمؤمنین (ع) استان بوشهر در دوران دفاع مقدس در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران در دنیا کار عظیمی انجام داد چرا که اگر به تاریخ جنگ­ های عالم نگاهی بیندازیم می­ بینیم هر جنگی که تاکنون در دنیا رخ داده است هر طرف جنگ در آن دارای پشتیبانانی بوده­ اند امّا تنها جنگی که همه کشورها در آن، یک طرف جنگ را حمایت می­ کردند جنگ تحمیلی بود.

خدانظر قاسمی در ادامه به ارائه آماری از تجهیزات عراق در دوران دفاع مقدس پرداخته و تصریح کرد: ارتش عراق در ابتدای جنگ دارای 380 فروند جنگنده و بالگرد بود که ما در طول جنگ توانستیم 328 فروند از آن­ها را منهدم کنیم امّا تعداد جنگنده و بالگردهای دشمن در پایان جنگ 937 فروند بود.

وی افزود: ارتش عراق در قالب 12 لشکر یعنی 210 هزار نفر به کشور ما حمله کرد که ما توانستیم در طول این هشت سال، 420 هزار نفر از این نیروها را کشته و یا زخمی کنیم امّا عراق در پایان جنگ دارای 670 هزار نیروی سازماندهی شده بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رژیم بعث عراق در ابتدای جنگ دارای 3750 تانک و نفربر بود که ما در طول دفاع مقدس تعداد 6200 عدد از این­ها را منهدم یا به غنیمت گرفتیم ولی صدام در آخر جنگ دارای 6800 تانک و نفربر بود.

قاسمی در پایان اذعان داشت: نیروهای عراق در دریا در همان ابتدای جنگ متلاشی شدند امّا شرق و غرب هم در دریا و هم در سایر تجهیزات، صدام را حمایت کردند تا جایی که نفت عراق را برایش حمل می­ کردند امّا با وجود همه این مسائل به برکت خون شهدا توانستیم بر دشمن پیروز شویم.

در حاشیه این مراسم رحیم بحرینی و محراب بنافی از رزمندگان و آزادگان عملیات­ های کربلای 4 و 5 به بیان خاطره و موسی مؤذنی نیز به مداحی پرداخت.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها