رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس بابیان اینکه طبق اسناد موجود دراین سازمان 44 کشور با ارسال ادوات دفاعی، نظامی و نیروی انسانی در جنگ هشت ساله از رژیم بعث عراق حمایت می کردند گفت: تمام توفیقات دفاع مقدس مرهون رهبری امام (ره) و امدادهای غیبی است.
کد خبر: ۸۵۷۴۵۱۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
سردار سرتیپ مرتضی قربانی شامگاه شنبه در همایش یاد یاران و سالروز حصر آبادان در پرندک از توابع زرندیه گفت: رزمندگان اسلام موفق شدند در هشت سال دفاع مقدس از 13 کشور، جنگجو اسیر کنند که سندی از جنگ نابرابر دشمنان علیه ایران اسلامی است.
وی اظهارکرد: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از حوادث مهم تاریخ جهان بود چرا که آنان از هیچ تلاشی برای بر چیدن انقلاب اسلامی فرو گذار نکردند اما در نهایت به هدف خود دست نیافتند.
وی بیان کرد: از آنجایی که حضور در جبهه های نبرد یک تکلیف شرعی والهی است ملت ایران با رشادت ودلاورمردی وارد میدان نبرد شدند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران در چنگال متجاوزان باقی بماند.
رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره چگونگی عملیات آزادسازی آبادان گفت: رزمندگان اسلام با ایمان و اعتقاد قلبی و رهبری هوشمندانه امام راحل موفق شدند در عملیات ثامن الائمه با رمز یا علی ابن موسی الرضا (ع) بعد از گذشت 367 روز آبادان را به آغوش میهن اسلامی بازگردانند.
سردار قربانی افزود: جمهوری اسلامی به کمک خداوند و خون های زیادی به دست آمده و همگان وظیفه دارند برای حفظ دستاوردهای آن و انتقال ارزش های ماندگار به نسل جوان اهتمام بورزند.
این فرمانده هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: در حالی که یک میلیون عراقی در جنگ نابرابر هشت ساله علیه ایران کشته شدند، از ایران اسلامی تنها 189 هزار نفر به شهادت رسیدند و همین تعداد کشته شدگان و شهدا نشانگر خواری و ذلت صدام و دست نشانده های حامی او در برابر دلیری و شجاعت رزمندگان اسلام بوده است.
سردار قربانی گفت: تقدیم 48 شهید از شهر پرندک در دوران دفاع مقدس ، در زمانی که این شهر یک روستای یک هزار و 500 نفری بود نشان از اعتقاد قلبی به انقلاب و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.
وی افزود: مردم شهر پرندک از امتحان در دوران دفاع مقدس با سربلندی بیرون آمدند و اینک آن حماسه ها و شهیدپروری باید به عنوان الگوی مقاومت حفظ شده و به نسل جوان شناسانده شود.
فرماندار زرندیه نیز گفت: جنگ تحمیلی زمانی آغاز شد که از پیروزی انقلاب اسلامی، زمان زیادی نمی گذشت و از ابعاد مختلف آماده رویارویی با جنگی نابرابر را نداشت.
محمد کردی افزود: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که یک ملت در سایه اتحاد و ایمان به خدا و اعتقاد راسخ می توانند ازتمام گذرگاه های سخت عبور کرده و در مقابل دشمنان خبیث پیروز باشند.
شهرستان زرندیه با 57 هزارو 153 نفرجمعیت به مرکزیت شهرمامونیه دردوران دفاع مقدس 436 شهید، 800 جانباز و 20 آزاده سرافراز تقدیم جمهوری اسلامی کرده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات