خبرهای داغ:
برای شرکت در اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان گفت: 200 مداح خارجی و داخلی برای شرکت در اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی فردا دوشنبه از کشورهای آلمان، سوئد، اتریش، حوزه خلیج فارس، پاکستان، مالزی، چین و ... وارد لارستان می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۷۴۴۹۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از لارستان، علی‌اصغر رفعت حقیقی در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: اجلاسیه‌های پیرغلامان حسینی در راستای جامه عمل پوشاندن به تأکیدات مقام معظم رهبری در حفظ و ترویج شور حسینی پایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری این اجلاسیه سبک‌های عزاداری اصیل ایرانی اسلامی بازسازی و ثبت و ضبط می‌شود، تصریح کرد: این همایش باعث آگاه‌سازی در زمینه افراط‌ و تفریط‌ها می‌شود و از تحریف آن جلوگیری می‌کند.

این مسئول برگزاری مراسم افتتاحیه اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در لارستان را مایه افتخار این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت شیعه و سنی در منطقه لارستان بزرگ، این اجلاسیه باعث تقویت روابط می‌شود.

رفعت‌حقیقی حضور پیرغلامان از کشورهای مختلف در لارستان را فرصت مناسبی برای معرفی سبک‌ها و سنت‌های عزاداری خاص این منطقه به کشور و حتی دنیا دانست و تصریح کرد: 12 کمیته مختلف مسئولیت آماده‌سازی و اجرای باشکوه اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در لارستان را بر عهده دارند.

وی با اشاره به نحوه گزینش پیرغلامان برای شرکت در این اجلاسیه مهم، افزود: هر پیرغلامی که در این همایش شرکت می‌کند، حداقل باید 70 سال داشته باشد، بیش از 30 سال مداحی کرده باشد و حداقل 2 هزار شعر حماسی و حسینی از حفظ باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان سینه‌زنی سنتی لاری را از سبک‌های ماندگار و اصیل معرفی کرد و گفت: در این مورد کتابی از چندی پیش تألیف شده و با رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان میراث فرهنگی کشور و وزارت ارشاد، ثبت معنوی سینه‌زنی سنتی لاری در این همایش انجام می‌شود.

رفعت‌حقیقی بیان کرد: مراسم افتتاحیه این همایش از شبکه‌های سراسری سیما پوشش خبری داده می‌شود و همین موضوع باعث معرفی سبک اصیل سینه‌زنی سنتی لاری خواهد شد.

وی به حضور مهمانانی از دین مسیحیت و همچنین اهل سنت در این اجلاسیه، گفت: مداحان خارجی این همایش از کشورهای آلمان، سوئد، اتریش، حوزه خلیج فارس، پاکستان، مالزی، چین و غیره هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان اضافه کرد: 110 مهمان خارجی و 80 مداح داخلی و جمع کثیری از مسئولان بلندپایه کشوری و لشکری صبح فردا دوشنبه 13 مهرماه برای شرکت در همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی وارد لارستان می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها