خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری فارس خبر داد

افزایش 7 درصدی ورود گردشگر داخلی و خارجی به استان فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در 6 ماهه سال جاری 4 میلیون و 300 هزار گردشگر داخلی و خارجی وارد این استان شده که با احتساب این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 4 میلیون نفر بوده هفت درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۵۷۴۴۸۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از شیراز، مصیب امیری در آئین روز جهانی گردشگری و تجلیل از گردشگران فارس اظهار داشت: برای ارائه تسهیلات و جذب گردشگر به این استان 19 هتل با 20 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه صنعت گردشگری در روند توسعه از اهمیت ویژه‌ای در جهان و کشورمان برخوردار است، افزود: صنعت گردشگری با یک‌میلیارد گردشگر در جهان شاهد درآمد یک‌هزار و 300 میلیارد دلاری و 9 درصد تولید ناخالص و شش درصد صادرات است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس خاطرنشان کرد: از هر 11 شغل یکی به سمت صنعت گردشگری پیش می‌رود که علاوه‌بر تأمین معیشت میلیون‌ها نفر در جهان زمینه صلح و دوستی را میان ملت‌ها به وجود می‌آورد.

امیری تصریح کرد: سومین حرم اهل‌بیت (ع) بودن، داشتن سهم 30 درصدی آثار تاریخی، وجود تنوع اقلیمی و مواهب صنعتی، برخورداری از 77 رشته صنایع‌دستی، کانال اقتصادی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بودن، این استان را به قطب گردشگری کشور تبدیل کرده است.

وی تبیین کرد: استان فارس در افق 1404 باید در جایگاه نخست قطب گردشگری پزشکی، عشایری و زیرساخت‌های این صنعت قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در پایان اضافه کرد: با فراهم کردن تحولات اقتصادی و رفع تحریم‌ها می‌توان فضای جدیدی برای ورود 20 میلیون گردشگر و توسعه حمل‌ونقل و تقویت بخش خصوصی در کشور و استان فارس فراهم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار