خبرهای داغ:
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان خبر داد

تعمیر 23 مرکز درمانی روستایی و شهری در لارستان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: 23مرکز درمانی بهداشتی روستایی و شهری در لارستان در حال تعمیر و مجوز احداث چهار مرکز روستایی هر‌کدام به ارزش 10 میلیارد ریال نیز در این شهرستان داده‌ شده است.
کد خبر: ۸۵۷۴۴۸۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از لارستان، عباس نصری بعدازظهر امروز در یک نشست خبری بابیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در دو حوزه بهداشت و درمان شروع‌ شده است، اظهار داشت: این طرح در حوزه درمان زودبازده بود و از بیمارستان‌ها شروع شد که زایمان‌های رایگان، تعرفه بین پنج‌ تا 10 درصدی، فعال شدن درمانگاه تخصصی بیمارستان‌ها و ویزیت متخصصان با تعرفه دولتی نتیجه آن بود و همچنین دفترچه بیمه روستائیان به همان نحو برای شهرها به‌عنوان دفترچه بیمه سلامت ایرانیان صادر شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: ساخت‌وسازها، تعمیرات و اعتبارات ویژه هتلینگ و تجهیزات نیز به این طرح اضافه شده است.

وی بابیان اینکه در طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت هفت برنامه معرفی شده است، تصریح کرد: نخستین برنامه مربوط به تحول روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر بود و سرانه‌ای که بیمه به وزارت بهداشت می‌داد چهار برابر شد که در تمام زمینه‌ها اعم از حقوق پزشک، دارو، درمان، تجهیزات و سایر موارد با کیفیت بهتری خدمت‌رسانی صورت می‌گیرد.

نصری اضافه کرد: برنامه دوم این طرح شهرهای 20 تا 50 هزار نفر بود و برنامه سوم برنامه حاشیه شهرها که در آن برای حاشیه‌نشینانی که از مرکز شهرها فاصله دارند، شبیه روستا برخورد شده و آن‌ها را زیر پوشش قرار داده‌اند.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان‌های فارس و مازندران تصریح کرد: رفع مشکلات و به‌روزرسانی این طرح از دیگر کارهایی بود که در طرح تحول سلامت صورت گرفت و اعتبارات آن نیز پیش‌ازاین ملی نبود که در حال حاضر ملی شده و سرانه را در این قسمت نیز افزایش داده‌اند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: برنامه پنجم حوزه بهداشت برنامه مراقب سلامت بود که در حوزه بهداشت پیش‌ازاین کوچک‌ترین واحد و نخستین سطح خدمت خانه بهداشت بود که اکنون قرار شده در هر خانواده یک دانش‌آموز را آموزش دهند تا در هر خانه‌ امور بهداشتی پوشش داده شود.

وی برنامه ششم را نهادینه کردن همکاری‌های بین‌بخشی عنوان و تصریح کرد: برنامه ششم سازوکار خود را دارد و برنامه هفتم بهداشت عمومی بود که قرار است در آینده مانند پلیس خودرو در اختیار داشته باشد و درب مغازه‌ها و اماکن مربوطه حاضر شود و تذکرات بهداشتی لازم را بدهد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان بابیان اینکه برای این هفت برنامه در حوزه بهداشت، هشت برنامه پشتیبانی تعریف ‌شده اظهار داشت: این پروژه‌ها برای مردم شاید ملموس نباشد.

وی نخستین برنامه پشتیبانی را آموزش و توانمند کردن کارکنان دانست و گفت: برنامه‌ای برای مدیران و کارشناسان برگزار شد تا سطح خدمت کیفیت بهتری پیدا کند و پس‌ازآن دومین برنامه استقرار تیم پایش بود.

نصری افزود: سومین برنامه پشتیبانی تعمیر و تجهیز است که در لارستان 13 خانه بهداشت که دارای مشکل ساختمانی بوده مجوز تعمیر را دریافت کرده‌اند و اعتبار آن به‌زودی اختصاص می‌یابد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان تصریح کرد: مجوز دوخانه بهداشت داده‌شده و مجوز پنج مرکز روستایی چاه نهر، هرمود عباسی، بیدشهر، کهنه اوز و کورده لار گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجوز دوخانه بهداشت و ساخت آن اخذ و اعتبار برای 23 مرکز روستایی و شهری گرفته‌شده که در حال تعمیر است و همچنین مجوز چهار مرکز روستایی هرکدام به ارزش  10 میلیارد ریال تصویب‌ شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار