خبرهای داغ:
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم:
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم بصریت افزایی، الگو گیری از زندگی شهدا و... را از مزایای برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس برشمرد.
کد خبر: ۸۵۷۴۴۳۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، مصطفی ملایی ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام خمینی(ره) و با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس گفت: برگزاری نمایشگاه یاد یاران با موضوع دفاع مقدس نمادی از بیان ارزش‌ها، اعتقادات و باورهای یک جامعه است و در این نمایشگاه‌ها میراثی ارزشمند و گرانبها به نمایش گذاشته می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان مثالی در این زمینه افزود: وقتی قسمتی از وصیتنامه یک شهید را در نمایشگاه می‌گذاریم، نگاه، تفکر و آرمان او مهم است.

وی با بیان‌ اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها در این زمینه بیانگر ارزش‌های جامعه است خاطرنشان کرد: انتقال پیام از نسلی به نسل دیگر از جمله مزایای برگزاری نمایشگاه است، پیامی که ما از امام حسین(ع) گرفتیم و آن را الگو قرار دادیم. نمایشگاه‌ها هم در تبعیت از چنین فضایی هستند و دفاع مقدس به باور فلسفه عاشورا کمک می‌کند.

ملایی حرمت و حرمت گذاری را از دیگر مسائل مهم برشمرد و بیان کرد: وقتی یادی از شهیدی می‌کنیم در اصل مقام او را بزرگ می‌داریم و به این می‌رسیم که چه رشادت‌هایی را انجام داده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، تصریح کرد: شکر نعمت امنیت و آرامش در این نمایشگاه‌ها موج می‌زند و ما در می‌یابیم که نعمت آسایش مرهون از جان گذشتگی‌های رزمندگان جان بر کف است.

وی ادامه داد: شهدا، جانبازان و ایثارگران همیشه با ولی فقیه خود تجدید بیعت می‌کردند و با نیز با برگزاری چنین نمایشگاهی با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت می‌کنیم.

ملایی عنوان کرد: بصیرت افزایی مثل چراغی است که نقشه راه را مشخص می‌کند و ما را از غفلت دور می‌سازد و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی کمک می‌کند تا نگذاریم دشمن از طریق فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در جامعه ما نفوذ کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه با مطالعه زندگی شهدا می‌توانیم به سبک زندگی برسیم گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها و مشارکت دستگاه‌های مختلف نشان می‌دهد که ما در کنار هم می‌توانیم به آرمان‌های شهدا برسیم.


ارسال نظرات