خبرهای داغ:
رئيس سازمان سينمایی کشور:

مدیران فرهنگ و هنر را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند

رئیس سازمان سینمایی كشور گفت: مدیران باید فرهنگ و هنر را در اولویت های کاری خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۵۷۴۴۳۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الله ایوبی شامگاه یکشنبه در آئین بازگشایی سینما تئاتر فلسطین همدان با بیان اینکه قادر به بیان و شرح خون جگری که امروز در مکه و منا بر حجاج روا داشته شد نیستم، اظهار داشت: همه در فضای عزاداری هستیم و صحنه هایی که دنیا امروز شاهد آن است صحنه ای تکان دهنده بود.

وی با بیان اینکه اصل فاجعه از بین رفتن حاجیان در منا نیست، تاکید کرد: فاجعه اصلی صحنه ها، رویدادها و بی توجهی های ناشی از بی کفایتی، بی لیاقتی و بی تمدنی آل سعود است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه تمدن با پول نفت خریدنی نیست، عنوان کرد: تمدن یک فرآیند تاریخی است و ملت هایی از آن برخوردار هستند و ملت هایی نیز ندارند.

ایوبی با اشاره به فرهنگ غنی ایران در دوران اسلام به تمدن قبل از اسلام کشور اشاره کرد و افزود: کشوری که دارای تمدن است با کشوری که با سربریدن و علم کردن داعش با شعار «وحشت بینداز و حکومت کن» بین مردم وحشت ایجاد می کند چهره ای متفاوت از اسلام نشان می دهد.

وی با تاکید براینکه رمز حکومت ایرانی و اسلامی عدل و انصاف بوده است، گفت: مردم دنیا بین این دو نگرش تفاوت قائل هستند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان در همدان، گفت: امروز شاهد برگزاری این جشنواره در شهری که شناسنامه تاریخی کشور است هستیم و همدان شهر دانش و دل است.

ایوبی با بیان اینکه باید بین عقل و دل پلی بسازیم، ادامه داد: از اینکه رویداد جشنواره فیلم نوجوان در همدان برگزار می شود خرسندیم و شیعیان پلی از عاطفه، عقل و حکمت را برای زندگی ساخته اند و در همدان نیز باباطاهر عریان نماد «دل» و بوعلی سینا نماد «عقل» است که این موضوع نیز نشان از تمدن بالای ایران اسلامی و شهر تاریخی همدان دارد.

وی با اشاره به تلاش های بنیاد سینمایی فارابی برای برگزاری جشنواره گفت: جشنواره فیلم های نوجوانان یعنی آینده سینمایی کشور، و این بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان سینمایی کشور به برگزاری نخستین المپیاد فیلم سازی به عنوان یک رویداد مهم اشاره و عنوان کرد: این المپیاد یک حرکت ماندنی است و سالها بعد درختی که امروز بذر آن کاشته می شود از آن یاد خواهد شد.

ایوبی با افزودن این مطلب که مدیران باید فرهنگ و هنر را در اولویت های کاری خود قرار دهند، ادامه داد: برای جشنواره ها ارزش بسیاری قائلیم و نتیجه برگزاری این رویدادهای فرهنگی، حضور ستاره‌های فرهنگ و هنر در همدان بوده که بسیار برای استان همدان تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به افتتاح سینمافلسطین همدان، گفت: تا زمانی که استانداران استان ها، فرهنگ و هنر را در اولویت کاری خود قرار ندهند از سازمان سینمایی کاری برنمی آید و به طور حتم با نگاه فرهنگی استانداران استان ها، از این نوسازی ها و بازسازی ها بسیار اتفاق می افتد.

رئیس سازمان سینمایی کشور در ادامه از خبرنگاران به عنوان پیام رسانان فرهنگ و هنر یاد کرد و افزود: اهالی رسانه استان همدان احداث سینماهای بیشتر را در استان مطالبه کنند تا چراغ سینما را روشن نگاه دارند.

وی شرط نخست برای ماندگاری این جشنواره در همدان را خواست مردم دانست و گفت: امسال این احساس ایجاد شد که علاوه بر مردم، مسئولان نیز خواستار برگزاری این جشنواره در همدان هستند که در نهایت این اتفاق رخ داد.

ایوبی در ادامه با بیان اینکه سالانه حدود ۹۰ فیلم در کشور ساخته می شود که هزینه آن افزون بر ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان است، افزود: این فیلم‌ها به عنوان کالاهای فرهنگی در سینماها برای مخاطبان نمایش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سینماها از نوادر فضاها و اماکن فرهنگی کشور هستند که جمع خانواده ها را در زیر یک سقف برای دیدن شاهکارهای سینما دعوت می کنند، تأکید کرد: مدیران باید ذهن خود را نسبت به برخورد با هنرمندان و سینماگران و اهالی فرهنگ بازسازی کنند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با تأکید بر اینکه نیازمند بازسازی مدیریتی برای اداره سالنها هستیم، اظهار کرد: این امر باعث میشود مردم خوراک فرهنگی خود را در این اماکن تأمین کنند.

در این مراسم استاندار همدان، فرماندار همدان، رئیس ستاد برگزاری جشنواره فیلم نوجوان، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دبیر جشنواره معاون حوزه هنری، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، مدیر امور سینمای استان همدان، مدیر سینما فلسطین، هنرمندانی چون کیومرث پوراحمد، حمید جبلی، مجتبی راعی، فریال بهزاد، مجید قاری زاده، وحید نیکخواه آزاد، امیر شهاب رضویان، اصحاب رسانه و غیره حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات