در شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد:

پتانسیل های موجود در شهرستان ابرکوه مطرح شد

رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه درشصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد، پتانسیل های موجود در شهرستان ابرکوه را در جمع خبرنگاران شهرستان مشهد مطرح کرد.
کد خبر: ۸۵۷۴۳۷۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه،رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه درشصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد که با دعوت غلامرضا بصیری پور، رئیس شورای عالی استان ها در خراسان رضوی، از وی صورت گرفت، پتانسیل های موجود در شهرستان ابرکوه را در جمع خبرنگاران شهرستان مشهد مطرح کرد. 

محمود فلاحزاده در این جلسه ضمن تشکر از دعوت وی در این جلسه اظهار داشت: ابرکوه یکی از شهرستان های استان یزد می باشد که از در مسیر امام رضا (ع) از مدینه تا مرو بوده است و این افتخار را دارد که میزبان هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت(ع) در 17 آبان سال 195 هجری شمسی بوده است و آن حضرت به مدت سه روز در این شهر اقامت گزیدند. و همچنین از نظر  موقعیت جغرافیایی این شهر توریستی و باستانی در میان سه شهر تاریخی ایران یعنی اصفهان، یزد و شیراز می باشد بطوریکه بطور تقریبی در میان مثلث این سه شهر واقع شده است. 

وی با اشاره به گفته مقام معظم رهبری، که ابرکوه هر چند شهری قدیمی است ولی فکر مردم این شهر، فکری نو و جوان است افزود: این شهرستان  به عنوان قطب فرهنگی، هنری استان یزد در حوزه های شعر ، موسیقی، خوشنویسی، کارگردانی و سایر رشته های هنری در سطح کشور مطرح است و برگزاری برنامه هایی نظیر کنگره سراسری شعر کویر نشان از این توانمندی دارد. 

رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه تصریح کرد: ابرکوه به عنوان منطقه ویژه اقتصادی و  یکی از 14 شهر نمونه گردشگری و دارا بودن 400 اثر تاریخی و وجود منزلگاه امام رضا (ع) از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار می باشد . 

فلاح زاده در ادامه بیان کرد: زیباترین بادگیر دو طبقه کشور که مربوط به خانه آقازاده میباشد و جدیدا تصویر این بادگیر در ظهر اسکناس های بیست هزار ریالی درج گردیده است و کهن ترین موجود زنده دنیا بنام سرو که بیش از 4500 سال عمر وی تخمین زده شده است در این شهر وجود دارد. 

وی در پایان از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و خبرنگاران حاضر در جلسه دعوت نمود تا از این شهر تاریخی و کهن بازدید نمایند. و از بصیری پور، رئیس شورای عالی استان ها در خراسان رضوی دعوت بعمل آمد تا در روز 17 آبان ماه سالجاری به عنوان سخنران این مراسم حضور بهم رساند. 

 

ارسال نظرات