خطیب جمعه شاهدیه:

مدیریت حرمین شریفین باید از انحصار حکام بی کفایت سعودی خارج شود

خطیب جمعه شاهدیه بابیان اینکه باید اداره شهرهای مقدس مکه و مدینه از انحصار آل سعود خارج شود گفت: مساله حج یک مساله بین حدود 50 کشور اسلامی است و باید از صفر تا 100 آن با مشارکت همه کشورهای اسلامی برگزار شود.
کد خبر: ۸۵۷۴۳۶۸
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، امام جمعه شاهدیه یزد ضمن تسلیت فاجعه جانسوز منا به امت اسلام و مردم شریف ایران اسلامی گفت: آنچه در این فاجعه با توجه به اینکه فقط حدود 600 کشته، زخمی و فقود از کشور ایران وجود دارد مشخص است، عمق زیاد فاجعه است که با توجه به فیلم هایی که در رسانه ها منتشر شده به صورت کاملا ناگهانی 2 درب خروجی به یکباره بسته می شود.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی بابیان اینکه در این فاجعه بی عرضی گی و بی کفایتی حکام عربستان بر همه مشخص شد اظهار کرد: کسانی که نمی توانند یک جمعیت محرم که به غیر از یک لباس سفید چیزی به همراه ندارند را مدیریت کنند لیاقت مدیریت حرمین شریفین را ندارند و باید در خصوص علل وقوع این حادثه تحقیق شود.

وی گفت: در اربعین سال گذشته حدود 20 میلیون زائر به صورت آزاد در عراق  با وجود داعش به زیارت رفتند اما اینها 2 هزار نفر را نتوانستند مدیریت کنند.

حجت الاسلام بشکانی افزود: آنطور که خود مقامات عربستانی گفته اند 30 الی 40 هزار نیروی عربستانی در یمن به مسلمان کشی مشغول هستند.

کارشناس مسائل سیاسی بابیان اینکه باید اداره شهرهای مقدس مکه و مدینه از انحصار آل سعود خارج شود اذعان کرد: مساله حج یک مساله بین حدود 50 کشور اسلامی است و باید از صفر تا 100 آن با مشارکت همه کشورهای اسلامی برگزار شود.

وی  گفت: فاجعه های دیگری نیز در سال های اینده با توجه به تهدید های برخی گروه های تکفیری تندرو در ایام حج رخ خواهد داد و باید نیروهای نظامی زبده از ممالک اسلامی ایام حج در عربستان به برقراری نظم و امنیت کمک کنند.

حجت الاسلام بشکانی اذعان کرد: آل سعود در 80 سال گذشته بسیاری از آثار اسلامی و اماکن مذهبی را در عربستان تخریب کرده است و باید با این رژیم در مجامع اسلامی بین المللی برخورد شود.


امام جمعه شاهدیه بابیان اینکه عربستان از قدرت ایران هراس دارد اظهار کرد: اگر خبر منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر پخش شدن گاز سمی در هوا عامل بروز فاجعه منا صحیح باشد مسلم است عربستان با حضور نیروهای تحقیقاتی ایرانی مخالفت می کند تا اثر گاز سمی از بین برود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: برخی از مسئولین که شاید اجرایی هم نباشند خواستار تعامل و دوستی با عربستانی هستند که پشت مسلمانان را در کشورهای اسلامی در برابر زورگویان خالی کرده و مسلمان کشی می کند و این موضوع جای تعجب دارد که چرا می خواهند با رژیم وحشی و پستی مانند عربستان رابطه برقرار کنند.

بشکانی افزود: رئیس جمهور و هیئت دولت نیز باید نهایت سعی خود را در انتقال شهدا، مجروحین و پیدا شدن مفقودین انجام دهند و از هیچ تلاشی برای روشن شدن این فاجعه شک برانگیز دریغ نکنند.

یزدندا


ارسال نظرات
آخرین اخبار