خبرهای داغ:
برای اولین باردرکشور و با هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد تومان نردبان 56 متری امدادی دراصفهان خریداری شده است .
کد خبر: ۸۵۷۴۳۳۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان ازبهره برداری نردبان 56 متری که برای اولین باردرکشور با هزینه‌ای بالغ بر 4 میلیارد تومان خریداری شده است؛ افزود: این نردبان 100 درصد اروپایی بوده و دارای استانداردهای لازم است برای امداد رسانی و حضور در حوادث است ؛ سیستم این نردبان به صورت اتوماتیک و دستی است و قرار است هفتم مهرماه رونمایی شود.

آتشبان بهزاد بزرگزاد، در نشستی که امروزبه مناسبت روز آتش‌نشان با اهالی رسانه برگزارکرد از افتتاح ایستگاه آتش نشانی شماره 23 واقع در شهرک شهید کشوری در هفتم مهر (روز آتش نشانی و ایمنی) خبر داد و گفت: این ایستگاه با دو هزار و 600 متر زمین از امکاناتی نظیر هفت محل آشیانه مجهز به سیستم گرمایش زمینی و بام سبز و فضاهای آموزشی برخوردار است.

وی همچنین از افتتاح ایستگاه 24 در محله اطشاران نیز خبر داد و بیان داشت: بطور میانگین روزانه 18 تا 23 حریق در اصفهان روی می دهد که سال گذشته سه هزار و 672 مورد حریق و سه هزار و 577 حادثه در اصفهان اتفاق افتاد و بیشترین حوادث آن با 536 مورد مربوط به حوادث خودرویی از جمله تصادف و نشت بنزین و گاز بوده است.

وی بااشاره به اینکه در6 ماه نخست امسال شاهد 2 هزار و261 مورد حادثه و2 هزار و 178 مورد حریق بودیم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است گفت: شعله،حرارت، دود و گاز موجبات مرگ و میر در حریق را فراهم می کند و بالاترین عامل مرگ و میر در حریق ها مربوط به استنشاق دود و گازهای سمی است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت: سوختن وسایل موجود در منازل مسکونی از جمله فرش و تجهیزات پلیمری 500 برابر چوب و وسایل دیگر دود و گازهای سمی ایجاد می کند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان آتش‌نشانی بیان داشت: انجام طرح پهنه‌بندی خطر با استفاده از مدل AHP در سطح شهر، بررسی آموزش‌های محله محور در منطقه امیریه و تحلیل آن، اتصال تمامی ایستگاه‌های سازمان به شبکه شهرداری، ایجاد واحد بازرسی فنی، طرح جامع ایمنی بازار بزرگ اصفهان، کاشت بیش از 2 هزار و 600 شیر هیدرانت ایستاده و زمینی در سطح شهر و در نهایت اخذ گواهینامه‌های مدیریت کیفیت در زمینه‌های استاندارد سازی و بهره‌وری مدیریت و رضایت‌مندی مشتری و بازرسی فنی از کشور استرالیا از جمله اقدامات این سازمان است.

آتشبان بزرگزاد تاکید کرد: با توجه به حضور شهرک‌های صنعتی متعدد در اطراف شهر اصفهان و علی رغم وجود آتش‌نشانی در این شهرک‌ها، یکی از مسئولیت‌های مهم سازمان آتش‌نشانی رسیدگی به اتفاقات و حوادث این شهرک‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری آتش‌نشانی با سازمان استاندارد گفت: برای اولین بار در کشور با موسسه استاندارد همکاری داریم و در زمینه بازرسی اسباب‌بازی‌ها و زمین‌های بازی کودکان و تجهیزات بادی اقدامانی را انجام دادیم.

درحوادث مربوط به آسانسور ساختمانهای مسکونی فوتی نداشته ایم!

وی همچنین با اشاره بااینکه در هفته حداقل 5 مورد از حوادث در ارتباط با آسانسور است، بیان کرد: ایمنی آسانسورها به شرکت‌های بازرسی استاندارد مربوط می‌شود و به هیچ ساختمانی تا تأییدیه این شرکت‌ها را دریافت نکند پایان کار داده نمی‌شود.

بزرگزاد؛ قطع برق و توقف در بین طبقات ساختمان، گیر کردن لباس افراد در آسانسور، سقوط در چاه بر اثر پاره شدن سیم آسانسور و سوار شدن بیش از ظرفیت و سرعت بیش از اندازه آسانسوررااز جمله حوادث آسانسور ها عنوان کرد و گفت:آسانسور زمانی که مستهلک شود، خراب و حادثه ساز می شود درد این موقع باید سرویس، نگهداری و بررسی آسانسورها توسط هیات مدیره مجموعه های مسکونی و اداری بصورت ماهانه انجام شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان؛ با بیان اینکه در حوادث مربوط به آسانسور ساختمانهای مسکونی هیچ مورد منجر به فوت نداشته ایم، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در رابطه با آسانسورها باید بلافاصله به سازمان آتش نشانی اعلام کنند و ما هم در اولین فرصت برای بازرسی اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ایمنی آسانسور ها به شرکت های بازرسی و استاندارد مربوط می شود، تصریح کرد: اخذ پایان کار ساختمان های جدید منوط به تایید ایمنی آسانسور توسط شرکت بازرسی و اعلام آن به سازمان آتش نشانی است.

بزرگ زاد؛ با بیان اینکه 44 درصد حریق‌ها بین ساعت 14:30 تا 22:30 شب اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: معمولاً 18 تا 43 حریق و حادثه در طول روز اتفاق می‌افتد که میانگین آن‌ها 23 مورد است و بسیاری از این حوادث و آتش‌سوزی‌های کوچک است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان در ادامه به روز آتش‌نشانی و برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی پرداخت و بیان کرد: عطرافشانی گلزار شهدا، ملاقات با جانبازان، دیدار یا امام‌جمعه و رئیس حوزه علمیه، مسابقه دوی عملیاتی با تجهیزات کامل، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی و پرچم آتش‌نشانی بر فراز صفه و در نهایت رژه‌ی نیروهای آتش‌نشانی با خودرو و تجهیزات کامل در سطح شهر از جمله اقدامات سازمان آتش‌نشانی در این روز است.

وی با اشاره به راه‌اندازی واحد انفورماتیک در این سازمان گفت: تمام سیستم‌های آتش نشانی به اتوماسیون متصل هستند و آمار و اطلاعات کاملاً به‌روز هستند و این کار باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی و منابع انسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته زمان لازم برای حضور مأموران سازمان آتش‌نشانی در منطقه عملیاتی 4 دقیقه و 17 ثانیه بوده است که این میزان امسال به 4 دقیقه و 12 ثانیه کاهش یافته است.

انتهای پیام/63055/


ارسال نظرات