خبرهای داغ:
به دنبال حادثه اخیری که برای گروهی از حجاج خانه خدا در سرزمین منا اتفاق افتاد، ناحيه مقاومت بسيج اسفراين بیانیه‌ای را صادر کرد.
کد خبر: ۸۵۷۴۲۸۰
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج:به دنبال حادثه اخیری که برای گروهی از حجاج خانه خدا در سرزمین منا اتفاق افتاد، ناحيه مقاومت بسيج اسفراين بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومي، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

واقعه فاجعه منا بار دیگر اثبات کرد که شیوخ و اشراف عربستان که بسان مترفین هستند نمی‌توانند عهده‌دار پرده‌داری ظعیم‌ترین میراث بشر یعنی بیت‌الله‌الحرام باشند.

اداره حج اکبر و سقایت و مهمانداری از حجاج افتخار همه دولت‌ها و حکومت‌های اسلامی بوده است ولیکن فرزندان سعود گویا به این خانه فخر می‌فروشند که بالا سر آن برج‌های می‌سازند تا با نمایش زرق و برق خانه گلی و سنگی ابراهیم (ع) را به اشراف اروپایی و آمریکایی شبیه سازند.

می‌ان خانه شاه عربستان و خانه گلی پیامبر (ص) چه رابطه‌ای وجود دارد؟ پیامبر (ص) چه در عصر مکه و مدینه و اگرچه از خانواده اشرافی است اما شعار و الفقر فخری است، لذا در گرسنگی امت بر شکم خود سنگ می‌بندد و گرسنگی را تحمل می‌کند و وقتی در مدینه قصد اقامت می‌کند بجای خانواده اشراف که شاه عربستان شب و روز با آن‌ها همدم و همراز است در خانه ابو ایوب بهتر است بگوییم یتیمان ابو ایوب اقامت می‌کند.

چه قیاسی و چه نسبتی بین بنزسواران دربار سعودی و پیامبر خدا (ص) و صحابی و وارثین او وجود دارد که به جرات می‌توانیم بنویسیم بنی امیه اشراف‌زاده با کاخ سبزشان نسبت به آل سعود زندگی نسبتاً فقیرانه‌ای داشتند!

اینک ابوجهل‌های حاکم بر مکه می‌کوشند تا خون کسانی که با سوء تدبیر آنان جان خود را از دست داده‌اند را ندیده بگیرند.

این واقعه و وقایع متعدد دیگر نشان می‌دهد که به جای اداره مکه توسط دربار سعودی باید شورایی از کشورهای اسلامی تشکیل و حفظ و حراست بقاع متبرکه و آثار تاریخی مسلمانان و اداره حج را برعهده گیرد.

به همه خانواده‌ها و درگذشتگان حجاج همه کشورهای اسلامی تسلیت مي گوييم به خصوص برای همه بازماندگان زائران بیت‌الله الحرام از ایران اسلامی که در این حادثه به شهادت رسیده اند وبراي حاجياني كه زخمی گردیده‌اند آرزوی سلامتی و عمری طولانی داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها