مشاور امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی یزد گفت: رییس جمهور خواستار پاسخگویی آل سعود در حوادث حج امسال باشد و بی کفایتی آل سعود را به گوش جهانیان برساند.
کد خبر: ۸۵۷۴۲۵۸
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: فرح طالعی در گفتگو با خبرنگار یزدبانو حادثه منا به پیشگاه امام زمان(عج) و نائب بر حق ایشان امام خامنه ای و همچنین تمام مسلمانان جهان بویژه مردم ایران اسلامی تسلیت گفت و افزود: باید تمام امت اسلامی دست به دست یکدیگر داده و خواستار پاسخگویی آل سعود در فاجعه منا باشد.

وی با بیان اینکه حادثه سقوط جرثقیل و فاجعه منا از رویدادهایی بود که حج امسال را به کام مسلمانان جهان تلخ کرد، ادامه داد: برای اجرای مناسک حج باید تصمیم گیری اساسی از سوی کشورهای اسلامی اتخاذ شود.

طالعی تصریح کرد: بیش از 80 سال است که اداره مناسک حج به عهده عربستان است اما تاکنون نتوانستند برنامه ریزی داشته باشند که شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

مشاور امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به اینکه دیگر دلیل بی تدبیری عربستان در اداره مناسک حج جنگ با یمن است و نیروهای نظامی در این جنگ درگیر بوده اند، خاطر نشان کرد:  طبق منابع معتبر در سال های قبل بیش از 60 هزار نظامی  مناسک حج را کنترل می کردند اما امسال این تعداد کمتر از یک سوم بوده است.

وی لزوم برنامه ریزی دقیق برای این گردهمایی بزرگ مسلمانان جهان را یادآور شد و افزود: مسلما با توجه به انبوه جمعیت حتی سد معبر کوچک هم حادثه ساز است و وقتی از روی بی تدبیری معبری بسته شود باید شاهد این فاجعه باشیم.

طالعی با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید با حفظ وحدت خواستار پاسخگویی حکومت آل سعود باشند، اذعان کرد:  آل سعود باید مدیریت مناسک حج را واگذار کند و دیگر کشورهای اسلامی اداره این همایش بزرگ مسلمانان را بدست گیرند.

 

ارسال نظرات