خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید شیعیان در قم تاکید کرد: مسلمانان نباید در برابر اقدامات و حوادث اخیر مکه سکوت اختیار کنند زیرا که آل سعود لیاقت و قدرت اداره این حرم امن الهی را ندارد.
کد خبر: ۸۵۷۴۲۱۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

به گزارشخبرگزاری بسیجاز قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه حادثه اخیر منا حادثه تلخ و سنگینی است اظهار کرد: در سال‌های گذشته برخی حجاج کشته شدند که در آن زمان امام خمینی (ره) مطالبی را در معرفی آل سعود بیان کردند.

وی افزود: رژیم آل سعود وهابی هستند و کشتن شیعیان و اهل سنت را مبارک می‌دانند زیرا که معتقدند این دو گروه کافر هستند در حالی که خود یک گروه و مسلک قلابی را به وجود آورده‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه آل سعود حجاز را تصرف کردند گفت: مکه و مدینه دو مرکز دینی مهم جهان اسلام را تصرف کرده و با پول نفت و گاز، نوکری آمریکا را می‌کنند. آل سعود یک غده سرطانی است که با کمک به آمریکا تلاش می‌کند آمریکا را به مقاصد شومش برساند.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: در روز عرفه ایرانیان برائت و بیزاری خود را از آمریکا و صهیونیست اعلام کردند که این امر برای خواسته‌های آل سعود ضربه محکمی بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ضربه در حادثه اخیر به ایرانیان وارد شد گفت: در این حادثه 136 نفر از حجاج شهید، بیش از 300 نفر مفقود و تعداد بسیاری نیز مجروح شدند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مسئولان ایرانی باید پیگیر حادثه منا باشند تا مسئولان این حادثه که بدون شک بی‌کفایت هستند مجازات شوند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه بیش از 20 میلیون زائر در مراسم اربعین حضور دارند گفت: در این مراسم با این شمار زائر هیچ حادثه‌ای رخ نمی‌دهد در حالی که مسئولان عربستان توانایی و قدرت مدیریت دو میلیون زائر را ندارند.

وی بیان کرد: باید قدرت سیاسی در دست یک عالم باشد اما باید دید این آل سعود که یک قدرت غاصبانه است به چه میزان توانسته در طول تاریخ تاثیرگذار باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مکه و مدینه دو مرکز دینی جهان اسلام به شمار می‌روند، گفت: این دو مکان مقدس باید در اختیار تمام مسلمانان باشد از همین رو باید مدیریت این دو مکان را از آل سعود پس بگیریم.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: مسلمانان نباید در برابر اقدامات و حوادث اخیر مکه سکوت اختیار کنند زیرا که آل سعود لیاقت و قدرت اداره این حرم امن الهی را ندارد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها