خبرهای داغ:
امام جمعه طبس گفت: حادثه منا که موجب کشته و مجروح شدن جمع کثیری از حجاج شد نشان از بی‌کفایتی مسئولان عربستان است و خون این حجاج ریشه آل سعود را می‌زند.
کد خبر: ۸۵۷۴۲۱۰
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام مهاجریان مقدم امام جمعه طبس در جمع بسیجیان و مردم این شهرستان با اشاره به اینکه مسئولان عربستان وآل سعود به ناحق خادم‌الحرمین هستند اظهار داشت: حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و حادثه منا که موجب کشته و مجروح شدن حجاج شد در تاریخ مکه بسیار کم‌سابقه و نشان از بی‌کفایتی مسئولان عربستان است.

وی افزود: اگر در ایران حادثه‌ای اتفاق بیفتد و چند نفر آسیب ببینند، سازمان ملل و سایر مجامع بین‌المللی فریادشان بلند می‌شود، اما همین مجامع که خود را به دروغ حامی حقوق بشر می‌دانند، نه در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و نه در حادثه منا هیچ واکنشی نشان ندادند.

امام جمعه طبس با بیان اینکه خون این حجاج ریشه آل سعود را می‌زند، یادآور شد: عربستان هر سال برای حفظ امنیت درمراسم حج 60 هزار نیرو به‌کار‌گرفته اما امسال 20 هزار نیرو را به‌کار گرفته که دلیل آن استفاده از نیروهایش در یمن و بحرین برای مسلمان‌کشی است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب ، تصریح کرد: رئیس‌جمهور ایران که در اجلاس عمومی سالانه سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، باید از این فرصت برای اعلام بی‌کفایتی آل‌سعود در اداره حرمین شریفین استفاده کند و درخواست ورود و برنامه‌ریزی مسلمانان جهان در این زمینه را ارائه کند.

به زودی پرواز بین فرودگاه طبس و نجف برقرار خواهد شد

وی با اشاره به سفراخیرمسئولان طبس به کربلا بیان کرد: جلسه ای با فرماندارکربلا، رئیس اتاق بازرگانی، مسئول فرودگاه‌ه، و متولیان آستان‌های مبارکه عراق به‌منظور برقراری پرواز بین فرودگاه طبس و نجف و مبادلات تجاری صورت گرفت که قرار شد به‌ زودی هیئتی ازمسئولان کربلا برای اجرایی شدن این موارد به طبس سفر کنند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم ضمن گرامیداشت عید سعید غدیر و اشاره به برنامه بازسازی واقعه غدیر در طبس، بر لزوم دقت و بصیرت برای جلوگیری از نفوذ آمریکا درایران تاکید کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها