یک نماینده مجلس با اشاره به حادثه منا، گفت: هدف و حیات جریان وهابیت به این است که مسلمان ها در مقابل یکدیگر قرار بگیرند که این حوادث زمینه آن را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۸۵۷۴۰۴۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، نصرالله پژمان فر  درباره حادثه منا و کشته و زخمی شدن هزاران زائر بیت الله الحرام، گفت: علت این حادثه باید بررسی شود، اما نکته قابل توجه این است که اتفاقاتی که در جهان اسلام می افتد، هیچ اهمیتی برای سعودی ها ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مراسم حج، ثمرات مختلفی دارد، اظهار داشت: یکی از این ثمرات، وحدت بین همه مسلمان ها  و ثمره بعدی، نشان دادن جلوه ای از عظمت و شکوه تجمع مسلمان ها از بلاد مختلف اسلامی است که می توان قدرت جامعه اسلامی را به رخ دنیا کشید.

پژمان فر افزود: با این اتفاق ها و بی کفایتی هایی که در مراسم حج امسال به وجود آمد، به ثمرات حج لطمه خورده که ضعف ها و اختلاف های موجود در حاکمیت آل سعود، به این مسئله دامن زده است.

وی با اشاره به هدف جریان وهابیت، اظهار داشت: هدف و حیات جریان وهابیت به این است که مسلمان ها در مقابل یکدیگر قرار بگیرند که این حوادث زمینه آن  را فراهم می کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: این حادثه یک فاصله عمیق بین مسلمان ها و جامعه بشری ایجاد کرده است. به عبارتی جوامع دیگر، جامعه اسلامی را  از این جهت که مسلمان ها نمی توانند در کنار همدیگر مراسمی را که سابقه چند هزار ساله  دارد را، درست برگزار کنند، تحقیر می کنند.

پژمان فر گفت: بنده به شدت نگران این موضوع هستم که با این شیطنت های سعودی ها، دچار مشکلات عدیده شده و این فرصت الهی به تهدید جهانی بین مسلمان ها تبدیل شود.

وی اظهار داشت: به نظر بنده، از طرف وزارت امور خارجه کشورمان، هیچ اقدام درستی درباره این حادثه انجام نگرفته  و شاهد آن این است که هنوز نتوانسته اند یک نفر را از ایران برای پیگیری این موضوع به عربستان بفرستند و حتی برای وزیر ارشاد ویزا صادر نشده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حرف های که پشت تریبون ها زده می شود، برای مردم قابل قبول نیست، گفت: زمانی این حرف ها و محکوم کردن ها نتیجه می دهد که اقدامی صورت گیرد.

پژمان فر افزود: بنده معتقد هستم وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کاملا ضعیف درباره این حادثه عمل کرده است و قطعا این موضوع از نگاه تیزبین مردم مورد غفلت قرار نمی گیرد.

ارسال نظرات