خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گقت: دشمن دنبال مهندسی افکار عمومی و ایجاد تنفرزدایی از آمریکا است.
کد خبر: ۸۵۷۴۰۴۰
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قم، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی در چهارمین شب یادواره مشق عشق که در بوستان شهدای آذر برگزار شد، طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در چند دهه پیش نظریه پردازان آمریکایی به این جمع بندی رسیدند که دوران حاکمیت آمریکا به پایان رسیده و تا ربع قرن 21 فرصت بازسازی خود را دارند که بیشترین شانس را آقای اوباما برای تثبیت قدرت امریکا دارد وگرنه همان اتفاق که برای شوروی افتاد برای آمریکا هم قابل پیش بینی است.

وی ابراز کرد: آمریکا تمام توان خود را گذاشت که قلب جهان را در غرب آسیا یعنی خاورمیانه در دست داشته باشد و کانون آن یعنی ایران را مهار کند، آن ها تغییر رفتار و ساختار توسعه رژیم صهیونیستی و تسلط بر انرژی و جلوگیری از خیزش را دنبال می کنند تا ایران محور منطقه نباشد و به چرخه سوخت دست پیدا نکند و ارتباط میان ایران و فلسطین و حزب الله لبنان و عراق قطع شود، رهبری نگران این اهداف در بعد از مذاکرات بودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: راهبرد آمریکا برای پیشرفت اهدافش در منطقه اول راهکار نظامی سپس راهکار دیپلماسی و فرهنگی بود، در راهکار جنگ مستقیم تا سال 2008 در منطقه حضور داشت که خسارت هایی دیدند و احساس کردند از نفوذ ایران جلوگیری نشده بلکه برنفوذ ایران افزوده شده است، لذا به سمت جنگ های نیابتی پیش رفتند و عربستان، قطر، امارات و ترکیه به عنوان نایبان آمریکا جنگ را با پول و اسلحه و نیروی انسانی جهان اسلام در راه اهداف آنها در منطقه به پا کردند و جنگ های صلیبی و مذهبی را به واسته اهانت به پپامبر و قران به راه انداختند.

وی ادامه داد: راهبرد آمریکا در مورد ایران اول جنگ نظامی بود که جنگ را راه انداختند و صدام را تحریک به حمله علیه ایران نمودند که یکی از طولانی ترین جنگ های تاریخ است و هزینه و شهدای بسیاری به ایران تحمیل شد، در مدت کوتاهی 20 هزار کیلومتر اشغال شد و خرمشهر سقوط کرد و می خواستند ظرف مدت کوتاهی ایران و انقلاب را به زانو در آورد و حقیقتاً ملت ایران یکی از معجزات تاریخ را رقم زد و با مدیریت امام و پایداری مردم دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا نکرد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه راهبرد دوم آمریکا علیه ایران تحریم است، ادامه داد: مشابه تحریم های ایران برای هیچ کشوری وضع نشده و مطابق جنگ ایران در هیچ جنگی طراحی نشده بود، یکی از سخترین دوران ها دوران تحریم بود که با مقاومت مردم توان استکبار به تحلیل رفته است، آمریکایی ها گفته اند اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ساختار تحریم ها بهم می ریزد و این به دلیل مقاومت مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه از پیامد های تحریم می توان به پیشرفت در صنایع موشکی اشاره کرد و افزود: ما از ساخت موشک به ماهواره رسیدیم و نتیجه مقاومت مردم را در عرصه منطقه در تقویت حزب الله در جنگ 33روزه و تشکیل دولت اسلامی در عراق دید که امروز مرز های ما بسیار گسترده شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راهبرد سوم آمریکا علیه ایران را برقراری تعامل دانست و تصریح کرد: اهداف آمریکا از برقراری تعامل اول حل مشکلات اقتصادی اروپا، تقویت روحیه سازش در منطقه حذف حزب الله و جداسازی عراق از ایران بود که رهبری فرمودند "مذاکرات فقط در مورد مسائل هسته ای است"، در مقابل با جنگ نظامی، تحریم و تعامل دشمن باید متناسب با مصالح کشور عمل کنیم، مذاکرات هسته ای آری و مذاکره در مورد مسائل دیگر خیر.

وی با اشاره به اینکه آن چه نگران کننده است نفوذ آمریکا در داخل است، ابراز کرد: دشمن دنبال مهندسی افکار عمومی و ایجاد تنفرزدایی از آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه آمریکا به دنبال نفوذ اقتصادی سیاسی و فرهنگی است، گفت: نفوذ سیاسی یعنی دفاع از کسانی که اهداف آمریکا را در داخل کشور اجرایی کنند و رهبری فرمودند استکبار به دنبال نفوذ در گروه های تصمیم گیر و تصمیم ساز است و نفوذ فرهنگی یعنی استحاله انقلاب و جدا سازی مردم از مبانی انقلاب و روحیات انقلابی است و باید دشمن را در شرایط فعلی شناخت.

وی افزود: آمریکا فرشته و نجات دهنده نیست که اگر بود ترکیه و مصر را نجات می داد، آمریکا به دنبال نفوذ در عمق استراتژی اسلام است، در طی بررسی 70هزار وصیت نامه شهدا متوجه شدند در 70درصد وصیت نامه ها سه نکته مشترک، حمایت از شجره طیبه ولایت فقیه، دفاع از انقلاب و کیان اسلام و حاکمیت اصول و احکام الهی در جامعه است.

گفتنی است در چهارمین شب مراسم یادواره مشق عشق که آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم، صادقی استاندار قم، سیار فرماندار قم، محمد علی مختاران محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سپاه استان قم حضور داشتند، گروه تواشیح رضوان اجرای تواشیح و حاج صادق آهنگران مدیحه سرائی کردند.

شایان ذکر است در این مراسم که به همت پایگاه بسیج شهدای آذر حوزه چهار شهید ورزنده ناحیه بسیج امام حسین(ع) برگزار شد، از خانواده معظم شهدا تجلیل شد.



ارسال نظرات