امام جمعه ابرکوه در مراسم تجمع طلاب گفت: عمق فاجعه منا نشان می دهد که این جریان یک قضیه حساب شده و برنامه ای مدون در جهت آزار حجاج و انتقام گیری از ایران اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۷۳۹۸۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سروابرکوه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه در تجمع طلاب و اساتید حوزه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان در پی اعتراض به فاجعه منا اظهار داشت: طلاب حوزه های علمیه در سراسر کشور با تعطیلی حوزه ها و تجمع، مراتب خشم و انزجار خود از حکام بی کفایت آل سعود و نسبت به خیانت آنان در اداره حرمین شرفین اعلام می کنند.

حسینی اذعان کرد: برای نوع بشر این حقیقت محرز است که مراسمی که یادگار حضرت ابراهیم خلیل است در طول تاریخ کیفیت و محتوای آن به دست فراموشی سپرده شده بود و می توان گفت یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران، هویت یابی حج در بخش اعمال و مناسک است.

وی یادآر شد: حج، یکی از نمادهای دیانت است و مسلمانان در مرحله برائت از مشرکین نشان می دهند که سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست است. مومنان در برابر مشرکین ید واحد هستند و این همان مرحله ای است که آمریکا و سرسپردگانش به ویژه آل یهود سعودی هرگز با آن موافق نیستند. ولی آنان باید بدانند که نظام اسلامی هم دست بردار جلوه دادن به هویت سیاسی حج نیست و برائت از مشرکین قطعا انجام می شود.

امام جمعه ابرکوه خاطر نشان کرد: در همین راستا خشم دشمن علیه مسلمانان به خصوص امت اسلامی ایران برافروخته شده و تلاش می کنند به نوعی آزردگی خاطر برای امت مسلمان ایجاد کنند. جهت گیری هایی که حکام آل سعود و وهابی ها نشان می دهند، نشان از عمق کینه آنان نسبت به مسلمانان است.

حجت الاسلام حسینی افزود: کشته شدن نمازگزاران یمنی در مسجد توسط دو عامل انتهاری و همچنین فاجعه منا، جز عمق کینه ددمنشان وهابی نسبت به پیروان ولایت و انتقام جویی از آنان، چه پیام دیگری می تواند داشته باشد؟!

وی تصریح کرد: عمق فاجعه منا نشان می دهد که این جریان یک قضیه حساب شده و برنامه ای مدون در جهت آزار حجاج و انتقام گیری از ایران اسلامی است. بی تدبیری رژیم عربستان و وزیر دفاع آن، مقصر بودن رژیم آل سعود را بسیار قطعی و روشن می کند و بایستی برای وجدان بشریت این واقعه ثبت و ماندگار شود.
حسینی تأکید داشت: ما ضمن محکوم کردن این حرکت جنون آمیز که حکام سعودی از خود بروز دادند خواستار نجات حرمین شرفین از چنگال خونین دیو صفتان حاکم بر حجاز هستیم و لازم می دانیم امت اسلامی در این خصوص متنبه شوند و سران بی خاصیت و خود فروخته کشورهای اسلامی در بی کفایتی آل سعود موضع بگیرند.

وی تصریح کرد: متولیان امور دینی مردم در کشور های مختلف باید جلو دار حرکت نجات حرمین باشند؛ وهابیت یک مجموعه خون خوار و حزبی شیطانی است که به هیچ وجه قابلیت تصمیم گیری برای حرمین شرفین را ندارد و نه فقط شیعه بلکه اهل سنت هم از مجموعه دست پرورده انگلیس (وهابیت) متنفرند، لذا  بایستی قطع ید از وهابی ها نسبت به حرمین شرفین هر چه سریعتر صورت گیرد و همچون شیطان رجیم این شیاطین هم رجم شوند.

ارسال نظرات