عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید شورایی متشکل از کشورهای اسلامی تشکیل شود و این کشورها ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی خود را در اداره حرمین شریفین، مدیریت مناسک حج و اداره چنین مراسم عظیمی پای کار بیاورند.
کد خبر: ۸۵۷۳۹۸۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فاجعه اسفناک منا و جان باختن شمار زیادی از مسلمانان جهان بالاخص زائران ایرانی گفت: این فاجعه عمیق و دردناک که برای اولین بار نیز نیست که اتفاق افتاده، بی تدبیری و سوء مدیریت آل سعود را در اداره حرمین شریفین نشان می‌دهد.
محمد صالح جوکار با بیان اینکه حرمین شریفین متعلق به همه امت اسلام است، افزود: کشورهای اسلامی باید راهکاری برای برون رفت از این وضعیت و عدم تکرار چنین حوادثی ارائه دهند.
وی در تبیین این راهکارها تصریح کرد: باید شورایی متشکل از کشورهای اسلامی تشکیل شود و این کشورها ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی خود را در اداره حرمین شریفین، مدیریت مناسک حج و اداره چنین مراسم عظیمی پای کار بیاورند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آل سعود توانایی اداره و خدمت به زائرین را ندارد، یادآور شد: کشورهای اسلامی باید در کنفرانس سران کشورهای اسلامی نشستی داشته باشند و در خصوص مدیریت حرمین شریفین و مناسک حج راهکار ارائه دهند.
جوکار با اشاره به حضور روحانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت:  فاجعه صخرای منا از نظر قضایی و حقوقی قابل پیگیری است و دولت باید در این رابطه با رایزنی با کشورهای دیگر و مقامات بین المللی این فاجعه را مورد بررسی و تحقیق قرار دهد و مقصران اصلی و ضعف های مدیریتی در آن را دنبال کنند.
ارسال نظرات