یک کارشناس امور خانواده در جمع بسیجیان تنگستان گفت: در استفاده از فضای مجازی باید نهایت دقت و مراقبت را داشته باشیم چرا که بسترفراهم شده و خطر ناک دشمن در فضای مجازی باورها و اعتقادات ما را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۸۵۷۳۹۷۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در تنگستان؛ دکتر حسن کشاورز در همایش آسیب شناسی فضای مجازی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن اداره ارشاد تنگستان و به همت سپاه این شهرستان برگزار شده بود گفت: امروز فضای مجازی، زمینه‌ای برای تهدیدات و تهاجم فرهنگی دشمن است و باید با برنامه‌ریزی‌های علمی و پژوهش‌محور فضای مجازی را  آسیب‌شناسی کرده و در راستای مصونیت‌بخشی به افراد جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان در مقابل این تهدیدها اقدام کنیم.
وی افزود: مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها باید این باشد که «چگونه فرزندی سالم، پرنشاط و باانگیزه تربیت کنند؟»، قطعاً فضای خانواده و نحوه ارتباط والدین با فرزندان در سلامت روانی دانش‌آموزان مؤثر است.
دکتر کشاورز گفت: مهمترین خطر و تهدیدی که خانواده ها را در استفاده ناصحیح از فضای مجازی تهدید می کند شکاف نسلي شديد به دليل رشد تكنولوژي است که باید با برنامه ریزی خانواده ها به حد اقل برسد.
وی با اشاره به اينكه از زمان ورود اينترنت به زندگى انسان تا به امروز، على‌رغم تمام محاسن و مزاياى آن، دغدغه‌ها و نگرانى‌هايى نيز براي خانواده‌ها ايجاد شده گفت: به دليل نو پديد بودن مسئله فضاي مجازي و عدم آشنايي مناسب والدين با اين فضا باعث شده فرزندان در خانواده‌ها از يك فضاي محرمانه و خصوصي تهديدكننده برخوردار شوند.
کشاورز افزود: وي تشويق فرزندان به شركت در فعاليت‌هاي اجتماعي و تقويت اينگونه رفتارها را ضروري دانست و خاطرنشان كرد: والدين بايد سعي كنند اوقات بيشتري را با فرزندان خود در فضاي بيرون از خانه بگذرانند به طوري كه فرزندان از نظر عاطفي، احساس خلأ نكرده و جهت جبران اين كمبود به فضاي مجازي پناه نبرند.
وی با يادآوري اين مطلب كه يكي از آسيب‌هاي اينترنت، اعتياد به آن است، تصريح كرد: اعتياد به اينترنت مشكلات جدي تحصيلي و خانوادگي براي مخاطبان به وجود آورده به گونه‌اي كه استفاده‌كنندگان نمي‌توانند به مدت يك ماه دوري از اينترنت را تحمل كنند.
انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها