خبرهای داغ:
به مناسبت هفته دفاع مقدس، یادواره شهدا ویلاشهر بجنورد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۳۹۴۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،در یادواره شهدا ویلاشهر بجنوردبا اشاره به اتهامات رئیس جمهور آمریکا علیه ایران مبنی بر عامل بی‌ثباتی منطقه اظهار کرد: باید پرسید که معنای ثبات از منظر آمریکا چیست، چراکه همین کشور در پیش از انقلاب، ایران را به عنوان جزیره ثبات معرفی کرده و آن را به عنوان ژاندارم منطقه می‌دانست.

وی الگوی ثبات را از دیدگاه آمریکا سرکوب قیام‌ها و نهضت‌های مردمی دانست و افزود: آمریکا از طریق ارتش شاهنشاهی سعی در سرکوب قیام‌ ملت ایران داشت نقشی که اکنون عربستان در منطقه برعهده دارد.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عربستان در گذشته از طریق پول حاصل از نفت مقاصد به اصطلاح برقراری ثبات مد نظر آمریکا را پیش می‌برد گفت: با رشد بینش مردمی و توسعه حرکات انقلابی، دیگر این رویکرد ثمربخش نبود و باید از طریق دیگری این اهداف دنبال می‌شد

دقیقی تصریح کرد: اگر سیاست‌های گذشته عربستان نتیجه می‌داد دیگر نیازی نبود تا سعودی‌ها وارد جنگ مستقیم با مردم مظلوم یمن شوند اما رشد حرکات انقلابی موجب شد تا عربستان دست به چماق ببرد.

وی با اشاره به اینکه حفظ منافع رژیم صهیونیستی از دیدگاه آمریکایی‌ها به منزله ثبات است بیان کرد: وابستگی و خودباختگی نسبت به غرب و سرکوب نهضت‌های مردمی شاخصه‌هایی است که از منظر ایالات متحده به عنوان عوامل ثبات مطرح می‌شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: کشوری چون بحرین که اکثریت جامعه آن حق رأی ندارد و تا صدایی بلند می‌شود عربستان سعودی با تانک به سراغ مردم می‌روند، از دید آمریکا به عنوان با ثبات معرفی می‌شود.

دقیقی با تأکید بر توطئه رژیم صهیونیستی در تجزیه کشورهای اسلامی گفت: سیاستی که در سودان اجرا شد در کشورهایی نظیر سوریه و عراق نیز دنبال می‌شود اما مشاهده شد که با تمام تلاش صهیونیست‌ها در تغییر حکومت عراق، اما باز هدف آنان محقق نشد.

وی با اشاره به توطئه آمریکا در منطقه برای افزایش جنگ‌های داخلی به خصوص قومی-مذهبی گفت: شیطان بزرگ می‌خواهد  نزاع «شیعه» و «سنی» را جایگزین جنگ «اعراب» و «رژیم صهیونیستی» کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها