رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: حضور یکی از سران عربستان برای انجام اعمال حج نشان می دهد عربستان به دنبال تطهیر چهره تکفیری خود و تبدیل کردن آن به چهره ای پایبند به مناسک حج است.
کد خبر: ۸۵۷۳۸۰۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
حجت الاسلام محمدحسین روحی یزدی در گفتگو با خبرنگار بسیج در خصوص حوادث رخ داده در روز عید قربان در منا گفت: فاجعه رخ داده در منا را جز یک خودخواهی و سهل انگاری عربستان نمی توان دانست زیرا عربستان هر ساله برگزار کننده بزرگترین مراسم عبادی سیاسی مسلمانان است و تجربه کافی را نیز در این زمینه دارد و نباید اجازه می داد تا یکی از افراد حلقه آل سعود به دلیل انجام اعمال نمادین چنین فاجعه ای را به بار آورد.

وی با تاکید بر اینکه رخداد این حادثه اثبات بی کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین است، اظهار داشت: آل سعود در خاورمیانه به حمایت تکفیری ها و شرارت آفرینی به جای اینکه در صدد تامین امنیت جانی مسلمانان در این مراسم بزرگ و معنوی باشد به دنبال جلب رضایت اربابان خود امریکا و اسرائیل است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به تجربه حضور میلیونی مسلمانان در ایام اربعین حسینی در کشور عراق، اعلام کرد: جمعیت حاضر در ایام اربعین سال گذشته حدود 10 برابر بیش از جمعیت حجاج در این ایام در عربستان بود و خوشبختانه هیچ گونه حادثه ای در آن ایام شاهد نبودیم.

حجت الاسلام روحی یزدی تصریح کرد: با توجه به اینکه آل سعود و عربستان توان و شایستگی اداره این مراسم عظیم را ندارد کشورهای اسلامی باید جهت اداره حرمین شریفیت که متعلق به مسلمانان است اقدام کنند.

وی همچنین در خصوص تحلیل های مختلف منتشر شده در خصوص اتفاقات مناسک حج امسال و کشته شدن شمار زیادی حاجیان و گویی عمدی بودن حوادث رخ داده، تاکید کرد: عربستان در اثر ناکامی های که به دلیل دخالت های بی جا در کشورهای اسلامی نصیبش شده است در صدد چهره سازی و شخصیت سازی برای خود است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه عربستان می خواهد چهره خود را با حضور در مناسک حج و انجام اعمال ترمیم کند، افزود: حضور یکی از سران عرب با آن کاروان عظیم که منجر به وقوع این حادثه تلخ شد حرکت نمادینی بود تا عربستان چهره خشن، تکفیری و خونریز خود را به چهره ای مفید و پایبند بدل کند اما با خواست خداوند علی رغم کشته شدن بسیاری از مسلمانان برای رژیم آل سعود رسوایی دیگر رقم خورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها