حفظ ارزش‌هاي دفاع مقدس مسئله‌اي اجتماعي است

ارزش‌هاي دفاع مقدس بخشي از ارزش هاي اجتماعي در جامعه اسلامي محسوب مي‌شوند و حال با گذشت زمان ، اهميت حفظ آنها مسئله‌اي اجتماعي است. در جامعه ما ارزش‌هاي معنوي و فرهنگي دفاع مقدس به سطح ارزش اجتماعي ارتقا يافته‌است.
کد خبر: ۸۵۷۳۷۳۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد گفت:
ارزش‌هاي دفاع مقدس بخشي از ارزش هاي اجتماعي در جامعه اسلامي محسوب مي‌شوند و حال با گذشت زمان ، اهميت حفظ آنها مسئله‌اي اجتماعي است. در جامعه ما ارزش‌هاي معنوي و فرهنگي دفاع مقدس به سطح ارزش اجتماعي ارتقا يافته‌است. وی ادامه داد: آنچه ما را در دستيابي به شيوه‌ها و ابزارهاي مناسب جهت حفظ و پاسداري از ارزش ها ياري مي‌دهد نخست تأمل در شناخت خصيصه‌هاي ساز و كار فرهنگ است و ديگري دقت و توجه به تعاليم ارزشمند اسلام درباره تعليم و تربيت.
سرهنگ پاسدار حمیدی اضافه کرد: ارزش‌هاي دفاع مقدس باتوجه به جاذبه خاصي كه دارند مي‌توانند در فضاي جديد با قالبي مناسب به عرصه گفتمان فرهنگي وارد شوند و نكته مهم ديگر اين است كه در ساز و كار جذب عناصر فرهنگي و ارزشي نبايد از ابزارهاي غيرفرهنگي بهره بگيريم زيرا اين ابزارها نه تنها فرايند گفتمان وتعامل فرهنگي را مخدوش مي‌سازند، بلكه آن را به وقفه و بي اعتمادي دچار مي‌كنند.
وی تاکید کرد: بايد توجه داشت آنچه در اين عرصه قابل قبول است ، همان چيزي است كه در اسلام از آن به عنوان «جدال احسن » ياد شده است، و يكي ازعواملي كه در اين مقطع از تاريخ انقلاب اسلامي ، پرداختن به آن به دليل مصون ماندن از خطرات احتمالي فرايند اشاعه فرهنگي مهم و ضروري است «غرب شناسي» است.
حمیدی افزود: حركت و جهت گيري نهادهاي تربيتي به سمتي باشد كه مدعيان اين ارزشها ، خود نمونه و الگوي عيني ارزشها و تجسم واقعي آنها باشند به گونه‌اي كه نسل جديدي كه جنگ را نديده و نمي شناسد ، بتواند بسياري از جاذبه‌هاي معنوي دوران جنگ را يافته و الگوبرداري كند. وی در پایان گفت: امام خمینی (ره) حركت فرهنگي‌ را سامان داد كه ضمن هدايت جامعه به سوي تحول فرهنگي آن را ازتمامي آسيب‌هاي موجود فرهنگي اجتماعي حفظ نمود. پس بايد دقت كنيم و بدانيم كه نبايد اقتدار فرهنگي خود را دستكم بگيريم، بدانيم چه داريم و چگونه بايد از سرمايه‌هاي فكري فرهنگي خود استفاده كنيم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار